i min värld

Jag vill hellre ha min familj nära och tryggt än att ha "vänner". Efter alla gånger jag har blivit sviken av människor som betydde mer än något annat så tycker inte jag att det finns så kallade vänner. Jag har i alla fall aldrig upplevt det. Jag har blivit så sårad av "vänner" som har lämnat mig så numera släpper jag ALDRIG in någon för nära hjärtat. Jag vill inte bli sviken igen för den smärtan är hemsk. Jag klarar inte det. Därför väljer jag hellre att vara ensam än att bli sårad, det är värre. Mina riktiga vänner är min familj och mina djur, dom älskar jag mer än mig själv. T.ex om någon skulle ta ifrån mig min häst Feeri eller att det hände henne något så skulle jag bli förkrossad. Antagligen inte lämna sängen på några månader minst. Försvinna in i en helt annan värld. 
 
Just nu jobbar jag på att trivas med mig själv och ta väl hand om mina djur och min familj. Då jag tycker dom är viktigare än att ha "vänner". Jag går till skolan på dagarna för att lära mig saker och få bra betyg så jag kan söka gymnasium. Jag går inte till skolan för att vara med vänner eftersom i min värld finns det inte något som heter så. Om folk inte gillar mig eller tycker jag är konstig eller så så bryr jag mig faktiskt inte. Fast jag tycker inte att man ska dömma mig om man inte känner mig. 
 
Om någon drygar med mig eller retar upp mig så antingen svarar jag för att "avsluta" det eller så går jag bara där ifrån. Vill inte hamna i trubbel. Även om jag blir arg så låter jag bli att göra något dumt, jag går därifrån och lugnar ner mig, ensam. Detta är min värld. Jag lever hellre ensam än att släppa in någon i mitt liv som kommer att såra mig någon gång. Men, jag pratar med människor och sådär, mina kompisar. Och ja det finns en skillnad på kompisar och vänner. Jag har kompisar men inga vänner. Den får ni allt fundera på.. 
 
När det kommer en person som bryr som om mig, kontaktar mig först och tar väl hand om mig så kanske jag släpper in den personen. Men bara om jag känner för att jag vill det. Om personen och jag litar på varandra till 110% och tar hand om varandra rättvist så får vi se vad som händer. Jag tänker inte låta mig bli sviken en gång till. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback