HOPPNINGEN

Hoppningen förra veckan gick bra. Jag red somsagt Vulfa som är ett sto på ca 175 cm. Väldigt trevlig häst att rida. Ganska framtung och "hänger" sig gärna i handen. Redan från början på passet så skrittade hon på väldigt friskt och bra. Hela framridningen var hon lagom pigg men skulle kunnat vara mer på. Vi började hoppa serie med travbom - räcke - oxer. Hoppade det några gånger för att få in känslan och så. I slutet låg det på 60 cm.
 
Sen hoppade vi studs med tre hinder. Skulle komma i ganska kort galopp då jag hade stooor häst. Det gick bra och det kändes bra. I slutet fick vi hoppa och hålla ut händerna, det var kul! Studsen var små kryss. Det enda Cathrine sa till mig var att jag skulle ha ned hälarna mer i studsen, jag tyckte verkligen att jag gjorde det men får öva mer!
 
Imorgon är det banhoppning och jag önskade Vulfa igen för jag tycker hon var rolig att hoppa. Hon kunde hoppa bana på ca 70 cm. Så vi får se om jag får henne eller någon annan!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback