OJ OJ

Shit, har verkligen inte hunnit att blogga på hela veckan.. Varit fullt upp hela dagarna. Hade ju APL på Trolldal. Började 7, slutade 3 och då gick jag till stallet där våra hästar står och det tar ca 30 min och så fixade jag åt våra hästar och red oså sen var jag hemma vid 7-8 och då var jag så trött så jag somnade typ... Därför jag inte hunnit.
 
Igår fick jag rida på Trolldal. Jag red en häst som heter Jack. Det var väldigt annorlunda att rida en större häst och som var lite mer "seg" i sättet än vad Feeri är. Och så var det första gången jag red honom så det var lite svårt men det gick bäst i galoppen faktiskt. Han var riktigt jvla svår att komma åt alltså.. Men det var ändå kul att få rida en ridskolehäst :)
 
Igår kväll så red jag hopplektion för Niklas som står i samma stall som oss. Det började inte så jättebra när jag gjorde iordning Feeri för hon stod ensam i stallet för det var bara jag där så hon blev jättenervös och bajsade hundra gånger och hon var så nervös så hon skakade! Hon verkligen SKAKADE för när jag skulle linda ett bakben så darrade hela benet... Vi måste verkligen träna på det där med att stå i stallet själv.
 
Men själva lektionen gick verkligen superbra. Hon var lite stirrig i början och gnäggade efter Fargo väldigt mycket men sen hon lugnade sig och fokuserade på övningarna istället. Vi började med att rida över bommar och skritta mellan bom-par osv. Feeri var väldigt duktig och rullade inte på bommarna någon gång faktiskt, hon lyfte väldigt fint! Sen gjorde vi samma övning fast med små hinder så vi hoppade ett litet räcke, saktade av till skritt och skrittade över en bom och sen travade över nästa räcke. Sprången blev bättre och bättre för varje gång. På slutet hoppade vi en liten bana med ett kryss och en två kombination. Feeri var jätteduktig och lyhörd och skötte sig väldigt bra. Vi fick beröm från Niklas och det är ju alltid kul! Tror det blir träning nästa vecka också :)
 
Idag fick Feeri vila för hon var så trött och svettig efter träningen igår plus att underlaget på banan är ganska tungt så det gör ju att hon blir trött också. Imorgon ska vi träna på galoppfattningar och då ska jag rida på "planen" framför stallet där underlaget inte är så tungt.
 
Jag satsar verkligen på att bygga upp Feeri nu och utbilda henne mer för nu är jag verkligen taggad på att komma framåt!! Nu har vi ju många möjligheter att göra det också så nu är det ju bara att köra. Jag ska lägga upp träningar för att träna upp hennes styrka och kondition.
 
På måndag är det skola som vanligt igen men det är ju skönt för att jag slutar 11.30 på måndagar så jag är hemma till ett. På onsdag tror jag att jag ska till Hageby och rida. På torsdag blir jag ledig tror jag för egentligen ska våran klass på en mässa i Jönköping och bussen går 6.45 och mitt första tåg går 6.58 så mina lärare bara "tyvärr du kan inte följa med", idioter... Fan inte mitt fel att det inte går något tidigare tåg!? Blir så irriterad ibland. Sen veckan efter är det ju lov!! Så jvla skönt!
 
Nä men nu ska jag sova. Ni fick ju iaf en liten uppdatering ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback