ALL OF ME

Nu har jag suttit här i ungefär 30 minuter för att klura ut vad jag ska skriva och hur jag ska formulera mig. Jag har så mycket tankar och känslor i mitt huvud som jag bara vill kasta ut över tangentbordet men det kanske inte slutar så bra... Dels för att det avslöjar saker som jag inte borde dela med mig officiellt och för att jag skulle få några arga personer på mig då och det känns ju inte sådär jättelockande måste jag ju erkänna.
 
Just nu är jag inne i en kamp med och mot mig själv. Det är som en konflikt i mitt huvud med alla mina olika åsikter mot varandra. Det är lite jobbigt för det tar av min energi. För det första så måste jag sluta irritera mig på alla andra hela tiden och börja tänka mer på mig själv. Nej, det där lät för egoistiskt... Precis SÅDÄR är det i mitt huvud som meningarna innan den här! Jag säger typ emot mig själv och håller med, det är såå jobbigt... Men i alla fall, jag vill vara snygg när jag rider Feeri och vara lättare för hennes skull. Hon ju ändå inte så stor, endast 158 cm och jag är 180 cm + för många extra kilon... Jag vill inte behöva skämmas när jag går till skolan för att jag är tjock.
 
Det är så jävla jobbigt att alltid, jämt och ständigt behöva skämmas för sig själv. Vad jag än gör och vad jag än har på mig. Jag kan ju inte dölja mig vikt på något sätt. Det syns genom alla kläder, oavsett om jag har på mig ett tält eller en magtröja. Min vikt påverkar också min ridning på ett negativt sätt och det är inte kul, speciellt inte i skolan. När vi ska tömköra och springa efter hästarna flera varv, jag orkar inte. Jag dör typ av andnöd. Förstår ni HUR pinsamt det är??
 
Jag var smal och snygg innan jag började äta den där jävla medicinen som har gjort att jag har gått upp 40 kg. Asså fattar ni, 40 KG ÄR JU FÖRFAN NÄSTAN EN MÄNNISKA!!! Och nu vill jag så jävla gärna gå ned i vikt och bli så smal som jag var men samtidigt vill jag äta onyttigt och glass... Jag är så jävla beroende av glass, det är så fruktansvärt gott. Så då kommer den där kampen med och mot mig själv igen... Jag vill ha glass samtidigt som jag vill bli smal och det går ju inte ihop...
 
Nu vill jag verkligen inte ha kommentarer att "men du är ju fin som du är!!" osv för visst, jag kanske har en fin personlighet och är fin inuti men min kropp mår inte bra och inte jag heller. Hellre vill jag ha peppande kommentarer som kan hjälpa mig att gå ned i vikt för min kropps skull och för min skull. Jag har ju uppenbarligen inte kommit någonstans på egen hand... Så ni får gärna försöka hjälpa mig, det kanske funkar, vem vet?
 
Men jag måste vakna upp NU för nu får det inte gå längre. Och mamma, klaga inte nu. Jag valde själv att skriva det här inlägget och siffor för att jag försöker hjälpa mig själv. De andra metoderna har ju inte funkat så nu provar vi en ny. Jag älskar dig ♥

Kommentarer
:) säger:

Finns det inte så att man kan skaffa en PT eller liknande som kan hjälpa dig med träningen och peppa dig och lite så, hjälpa dig med maten oså? det kanske skulle vara bra :)

2014-04-23 | 18:06:11
Mamma säger:

Älskar dig mer och finns alltid här för dig ❤

2014-04-23 | 23:03:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback