ARG & BESVIKEN

Hopptränade ju Feeri igår. Det gick inte att trava när jag skulle värma upp för de andra hästarna gick från banan och då skulle hon bara dra eller så trippade hon bara på stället. Det var likadant inne på hoppbanan sen, det gick verkligen inte att trava normalt, hon bara trippade på stället hela tiden. Jag försökte om och om igen men det gick inte. Jag blev så arg och besviken på henne. Hon har nyss blivit nästan helt ren i traven och sen kan hon inte ens trava? Jag ville bara hoppa av och lämna henne där ungefär, så arg var jag. Så skulle vi trava över bommar och hon började trippa varenda gång innan bommarna så det gick knappt att trava över dem ens... Sen hoppade vi små hinder och jag fick lägga volt på volt innan varenda hinder för att hon började trippa och stressa upp sig. Känslan efter lektion var verkligen inte bra... Så skulle jag skritta av henne en liten runda runt stallet och hon börjar direkt att slå med huvudet. Då fick jag nog så jag stannade henne, hoppade av och gick med henne i stället.
 
Jag har bestämt att jag inte ska rida henne på bana nu på 1 vecka. Utan bara tömköra, longera, promenera och rida ut. Jag blev så grymt besviken på henne igår. Idag va vi i stallet kl 10. Jag fixade Feeris box och sen kom hovslagaren och skodda henne. Sen tömkörde jag henne i skritt och trav, det gick bra. Sen fyllde jag vatten i hagen, fixade staketet i hagen så den blev lite större så de fick mer gräs och fixade lite. Vi åkte från stallet 15.30 så vi var där i 5 och ½ timmar idag, REKORD! Imorgon ska vi dit senare på eftermiddagen mellan 3-4 då det är lite svalare då. Blir nog uteritt tror jag.
 
Nu ska jag fortsätta kolla på "Love and other drugs".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback