DAGEN + HOPPTRÄNING

Kom till stallet strax innan tolv, fixade boxarna. Kollade när Emma red Ophelia, satte stolpar, smörjde sele, ryktade Milli och klippte hennes man, klippte Feeris man så nu ser hon ut som en tävlingshäst (!), longerade Fargo och sen fixade Feeri inför hopplektionen. Jag skrittade och travade fram henne innan och hon var pigg och sparkade lite. Idag red vi på banan på insidan och där är det sand som är ganska djup så det blir ganska jobbigt men det gick bra ändå!
 
Började med att rida över bommar och det gick bra. Sen ett litet kryss och det gick också bra. Bommarna låg i en trekombination på ena långsidan så han la upp det i kryss och jag hoppade det några gånger. Feeri var pigg så jag skulle jobba mycket med förhållningar mellan hindrena. Det var svårast mellan de sista hindrena då hon blev väldigt pigg och började galoppera flera gånger. Efter hindrena fick hon några glädjeryck några gånger, hon tycker ju att det är så roligt!
 
Sedan la han upp räcken på nr 2 och 3 och jag red över dem några gånger. Gick bättre och bättre men sen sista gången så hoppade hon lite tidigt på första så jag hamnade lite i obalans över alla hindrena men det var ju inte så högt så det gjorde inte så mycket. Feeri skötte sig bättre idag än förra veckan då hon var typ 68 % piggare än idag tyckte Niklas. Och då var hon ändå PIGG idag, haha. Hon hade även lite bättre koll på sina fötter idag. Duktig var hon och får en guldstjärna av mig ♥
 
Hoppas att det går lika bra på dressyrträningen imorgon. Klippte ju hennes man kort idag så tänkte knoppa den till träningen imorgon om det går! Sen funderar jag på vilken outfit vi ska ha... Vit, rosa, röd eller lila/vit? Hmmm... Ska även duscha hennes bakben imorgon då hon har små flagor i hovskägget som drar bort pälsen :( Hoppas det försvinner av ett speciellt schampo. Annars måste jag plugga på terränghjuling imorgon... Åker ju på måndag :( Tur att Feeri får gå nu ordentligt innan jag åker.
 
Film från dagens hoppning kommer strax upp här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback