IT'S GOING DOWN

Hoppträningen i fredags gick bra. Men när jag skrittade fram Feeri så var hon så jävla pigg. Hon trippade hela tiden, jag kunde inte ens få henne att skritta och sen fick hon nåt ryck och började snurra runt så hon höll på att gå omkull... Men sen lugnade hon ned sig när träningen började. Vi hoppade som på en åttvolt och det gick bra. Feeri hoppar så mycket högre än vad hon behöver så det känns som vi hoppar ungefär 1 m när det är 50 cm ;) Vi hoppade även några hinder på 60 cm som mamma tyvärr inte fick med på filmen :( Men jag är nöjd med Feeri och det går så mycket bättre nu än vad det gjorde första hoppträningen!
 
Igår gick mamma en promenad med Fargo och Matilda gick med hundarna och jag red Feeri i solskenet. När vi kom tillbaka så var hon så varm så jag duschade av henne och sen rullade hon sig i hagen och blev jättelerig.. På kvällen åt vi påskmat och kollade på breaking dawn part two. Idag var vi i stallet på eftermiddagen och vi red runt körslingan två varv och sen på kvällen har jag varit hos pappa och ätit och kollat på andra filmen av "The Hobbit". Riktigt bra film och så himla bra gjord. Imorgon ringer klockan 7.15 för att va i stallet hela förmiddagen och sen vid lunch kolla på P&J på Harbacken. Sen ta det lugnt på eftermiddagen och kvällen. Skola igen på tisdag :(
 
Imorgon ska jag iaf rida ett ordentligt dressyrpass på Feeri. Rida igenom henne ordentligt. Sen ska hon få vila på tisdag då hon senast vilade i söndags. Men hon är så pigg hela tiden så hon får bara vila en dag i veckan. En annan sak.. Jag älskar att det har blivit så varmt och fint väder men det är INTE bra att det bara slog om över en natt för nu är det så mycket pollen och jag är ju allergisk så det är lite jobbigt...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback