CATCH UP!

Idag var vi i stallet mellan ungefär 10.15-14.15. Gav Feeri medicin, ryktade henne, sköljde ögat, fixade boxen (hon går inne på nätterna nu) och tömkörde en bråkig Fargo i 1 timme. Feeri såg väldigt glansig ut på båda ögonen idag och såg allmänt nere ut... Efter stallet så åkte vi till biltema, rusta och maxi. På biltema köpte vi plastbackar som vi ska lägga benskydd i imorgon då vi ska organisera våra saker mer och fixa. Sen köpte vi "halsar" till vintertäckena vi har. Iaf, sen åkte vi hem ett tag och fixade i tvättstugan och sen åkte vi och sola och sen hem och laga mat. Vid strax innan 22 åkte vi till stallet igen och gav Feeri medicin. När vi kom hem gjorde jag inte nåt speciellt, vi hämtade tvätten i tvättstugan och tog ut hundarna. Nu ligger jag i sängen och chillar.
 
Imorgon ringer klockan 8.15 för att åka till stallet. Först ge Feeri medicin och sen organisera och flytta runt alla våra grejer i stallet. Få allt som man använder lättåtkomligt och lägga undan sånt som man inte använder just nu. Efter stallet kanske det blir en tur för att kolla på Harbackens blåbärshoppning. Annars händer det inget speciellt. Åker tillbaka till stallet på kvällen för att ge Feeri sin medicin.
 
På måndag blir det Åby ridskola 9-12 för att rida. Våran nya ridlärare ska kolla hur vi rider så hon vet vilka hästar hon ska ge oss till de 2 Lotta Björe hoppträningarna v.37. Den veckan har vi specialvecka så det är bara hästar hela veckan. Lotta Björe hoppträningar mån-tis, nån föreläsning på onsdagen tror jag och dressyrträningar för Nina Bengtsson tors-fre. Hela vecka 35 (förutom måndagen) och hela vecka 36 har jag praktik i stallet. Fett skönt verkligen. Så vi har inte vanligt schema förrän om en månad typ :) soft!
 
Igår hopptränade jag Hälge för Niklas och det gick så jävla dåligt. Hälge var så sjukt seg och mitt självförtroende var inte på topp så fick ett litet breakdown... Det var så himla pinsamt och jag skämdes så mycket. Men det var mitt fel att det gick dåligt och inte Hälges! Jag tycker fortfarande om Hälge lika mycket <3 Juste, innan lektionen så skulle jag skritta ut en sväng men Hälge blev rädd för något och kastade sig åt sidan så jag höll nästan på att åka av... Haha, lilla Hälge.
 
Nu har ni fått en liten uppdatering iaf så hoppas ni uppskattar det! Har inte svarat på frågestunden heller, det vet jag. Om ni har några fler frågor så är det bara att kommentera så svarar jag snart! Nu ska jag kolla videos från när jag rider Feeri och drömma mig bort lite innan jag ska sova.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback