TIPS ANGÅENDE LÄNGD PÅ RYTTARE?

Min häst Feeri är ju vbl sto på 158 cm ungefär. Jag är 180 cm lång och jag känner mig lång på Feeri. När jag rider dressyr på henne med längre läder så är mina ben under hennes mage. Mina ben är lagom långa på henne när jag har hoppläder. Men jag kan ju inte rida jämt med hoppläder = inte bekvämt och man kommer inte åt hästen. Det kan också påverka Feeris balans iochmed att jag är lång och Feeri själv är inte jätte balanserad (hon är ju även under utbildning) så det kan bli en nackdel för henne också. Kan vara därför hon snubblar och går omkull. Men jag vill aldrig lämna bort henne. Vill ha kvar henne som hobbyhäst och bästavän.
 
Grejen är att jag vill ha ett halvblod på ca 170-175 cm som är utbildad som kan lära mig. Även p.g.a. min längd men då kan vi inte ha kvar Feeri för vi har inte råd med tre hästar. Vilket i så fall betyder att Feeri får åka tillbaka till sin förra ägare och bara vara sällskaps häst livet ut (om hon inte avlivas) och jag vill ju ha kvar henne för jag älskar henne så otroligt mycket. Hon är min andra halva...
 
VAD SKA JAG GÖRA??
 
 
 
 

Kommentarer
Anonym säger:

Nej du är inte för lång för Feeri. Dessutom har du ju bra balans så då ska inte din längd påverka det. :)

2014-01-05 | 19:08:59
ida jacobsson säger:

Hej om du funderar på att ha kvar henne och köpa en till häst kan du alltid lägga ut henne på foder. Då kan även du rida och skötaren rida. Skötaren kan då betala eventuellt hästens skor. Det finns också så att du kan låna ut din häst till någon i din närhet som då står för hela kostnaden av hästen, stallplats, foder och utrustning hästen är fortfarande din och du kan ta tillbaka henne när du vill. Men det finns alltid lösningar :)

2014-01-06 | 23:03:57
Bloggadress: http://iidajacobsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback