FÖDELSEDAG

Igår när jag la mig så var jag 16 år och när jag vaknade så var jag 17 år! Fantastiskt va? ;) Dagen började med ett paket från mamma, fick en svart kofta. Sen gick jag upp och duschade och gjorde mig iordning. Vi åt lax och potatismos till lunch. Sen åkte Matilda och jag till Maxi och åt lite mjukglass och köpte frozen yoghurt till ikväll. När vi kom hem så fikade vi och jag fick en VS body mist av Matilda. Pappa ringde och gratulerade och sa att han skulle sätta in 800 kr på mitt konto. Den bästa presenten är mina Star Rider ridbyxor så är på väg hit :D De är ju så sjukt snygga! Hoppas de kommer snart så jag kan prova dem men jag kan ju ändå inte rida i dem då Feeri är halt :(
 
Vi åkte till stallet strax efter fem. Fick några grattis där också! Sen skulle vi hämta hästarna i hagen och jag såg att Fargo stod vid grinden men inte Feeri och de brukar alltid gå tillsammans så jag fick lite panik... Så jag skyndade mig in hagen och leta efter Feeri. Hon stod uppe på kullen som om hon inte ville gå ned för backen. Men sen gick hon ned och hon haltade ganska mycket i backen... På plan mark så går hon nästan helt bra. Så funderar på om det gör ont när hon går på ojämn mark. Men vi tog in dem och jag ryktade Feeri och sprayade med flugspray och tog på flugtäcke då det va så himla mycket insekter. Sen fick de gå ut i hagen igen efter att det fått morötter. Vi var kvar en liten stund och pratade med trevligt folk! Sen kom vi hem strax efter halv åtta och nu ska vi snart äta potatisgratäng och fläskfilé och sen jordgubbar.
 
Födelsedagen har varit ganska bra tycker jag men har inte gjort så mycket. Tråkigt att jag inte fick rida på min födelsedag :( Men det viktigaste är ju att Feeri blir bra!
 

Ridbyxorna som jag kommer få!
IMG_8391

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback