WELCOME JULY!

Igår red ju mamma Feeri, det gick bra men Feeri drog iväg lite så jag ville rida henne lite efter. Hon kändes väldigt stark direkt när jag hoppade upp men jag jobbade henne i skritt och trav några minuter och upptäckte även att hon var vääldigt pigg så vi tog galopp några långsidor vilket hon tyckte var skitkul! Ni såg ju även på filmen hur taggad hon var. Sen red jag Fargo, han jobbade på mycket i form och bråkade inte men han lyssnade inte riktigt på hjälperna. T.ex. när jag tryckte med vänster skänkel så hände ingenting eller så gick han åt fel håll. Han var även seg och inte framme för skänkeln. Men han jobbade väldigt mycket i form och det var ju positivt!
 
Idag var vi på Fabriken i Sparreholm och jag fick lite kläder och sen var vi även på en annan affär då vi skulle köpa saltsten till hästarna och dem hade jättemycket hästgrejer så det blev ett par blåa lindor till Feeri! Självklart så invigde jag lindorna direkt idag och det var snyggt, hade även vitt schabrak på vårat dressyrpass idag - stilrent och snyggt! Själva passet gick bra. Red på pelham idag då hon varit lite för stark ett tag. Blev ingen jätteskillnad men lite. Feeri jobbade i form i skritten, vi gjorde lite volter och öppnor (det är hon bra på!). Sen travade vi lugnt och fint och hon jobbade mest i form. Hon gjorde allt hon skulle idag och jag är nöjd. Vi skrittade hela körslingan som avskrittning också.
 
Dagens inköp! Visst är lindorna snygga?! Hade även piké tröjan när jag red idag, ursnygg!!
 
Imorgon ska jag och Feeri hoppa eftersom vi missar hoppträningen den här veckan så måste ju Feeri (och jag) få hoppa iaf! Dock blir det ej hoppning om det öser ned regn för banan blir för hal då. Men jag tänkte hoppa kombinationer. På ena långsidan ha ett räcke - ett galoppsprång - oxer. Och andra långsidan ha ett räcke - 2/3 galoppsprång - ett räcke. Baktanken är att träna galopp mellan hinder och kanske hoppa lite högre på oxern då hon hoppar bättre på oxrar. Det ska bli väldigt roligt och jag taggar redan nu :D Feeri är säkert också taggad! Klockan ringer 8.00 för att åka till stallet vid 9. När vi kommer hem från stallet så ska Elliot klippas och jag ska packa inför Skåne.
 
På onsdag blir det stallet på förmiddagen och uteritt! Sen åker vi till Skåne runt lunch. Kommer hem på måndag. Jag kommer sakna Feeri (och Fargo) så otroligt mycket :'( Men ska även bli kul att åka till Skåne. Vi ska åka till en hästaffär där så då får jag köpa något åt Feeri ;) Vi får gosa och pussas massor när vi kommer hem!
 
Nu måste jag sova så jag orkar imorgon! Idag (imorgon) är det 1 JULI :D Bästa månaden på året <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback