DAGENS RIDPASS, FÖRSLAG?

Nu så, nu har jag landat framför datorskärmen. Idag vaknade jag med en väldigt bra känsla och bra självförtroende. Hur ofta händer det liksom? Aldrig! Haha. Men det var lite kul, det kändes som om jag kunde styra hela världen och bara sprida glädje till alla på hela jorden. Ni vet den känslan? Jag hoppas i alla fall att ni någon gång har känt den känslan då den är UNDERBAR! Tänk om man kunde vakna och känna så varje dag :)
 
Vi åkte till stallet vid ett. Då hämtade jag in Feeri och gjorde iordning henne. Sen red jag på den banan som jag inte brukar rida på. Den är väldigt mjuk och Feeri tycker den är väldigt jobbig att gå på, det är som sand. Men jag tänkte att det skulle vara bra att variera underlag ibland även Feeri inte gillar att gå på den banan. Först skrittade jag fram på fyrkantsspåret åt båda hållen med långa tyglar och Feeri kändes ganska stabil. Hon gillar inte att gå med långa tyglar då hon tappar balansen och känner sig otrygg men vi tränar på det. Det är ju väldigt viktigt att hästarna orkar att balansera sig själva även om dem går med långa tyglar och det är inte Feeri bra på.
 
Sen kortade jag upp tyglarna och red på en stor volt. Fick ned henne i form och ställde henne lite inåt. Sen efter några varv så vände jag genom volten och gjorde likadant åt andra hållet. Meningen med ridpasset idag var att försöka få Feeri att orka hålla formen hela tiden. Sen vände jag genom volten igen och sen kom vi fram i trav. Jag försökte få henne att trava så långsamt som möjligt men hon orkade riktigt på sandbanan och inte heller att trava i form. Men jag travade några varv så långsamt som det gick och försökte få henne att slappna av bara. I högervarvet var hon väldigt motvillig idag men så fort hon sänkte huvudet och slappnade av så saktade jag av och berömde henne. Sen skrittade jag ut en kort sväng så att hon skulle slippa banan lite. Då gick det super att rida med långa tyglar.
 
När vi kom till stallet så tog jag av alla grejerna och borstade av henne och stretchade. Hon fick även en dusch innan hon fick gå ut i hagen igen. Imorgon ska jag hoppa lite. Jag vill träna lite själv på saker som jag vet att jag behöver träna på och det är bra för Feeri att få hoppa en extra gång så hon får motionshoppa lite också. Nu måste jag bara komma på en BRA bana som jag kan hoppa. FÖRSLAG??
 
Nu ska jag fortsätta att kolla på en film som går på tv och sen ska jag kolla runt lite på utrustning på nätet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback