FEERI & FARGO IGÅR

Igår var hoppträningen på sandbanan som är den banan som Feeri tycker är jobbig att gå på för att hon sjunker och orkar inte riktigt. Men vi värmde upp med bommar och det gick bra. Feeri travar lugnt och fint över bommarna och jag lättar även i handen över bommarna för att hon ska få hitta sin egen balans. Sen hoppade vi lite kryss och det gick fint. Sen la han upp räcken och vi hoppade en liten bana. Feeri hoppade jättefina språng och hon kändes avslappnad i sprången vilket är jättebra och en stor förändring sen vi började med hoppträningarna. Då var hon stressad och spänd hela tiden, nu är hon lugn och avslappnad.
 
I slutet höjde han några räcken till 70 cm och det gick ju det med ;) Nä men det va inga problem. Sen skulle jag även hoppa oxern men då blev Feeri lite osäker och tittig på hindret så då stannade hon. Men det gör ingenting och jag ville inte stressa upp henne och tvinga henne att hoppa när hon var så lugn och fin så vi la en volt och kom igen och då var det inga problem :) Hoppade oxern en gång till på slutet och den låg på ca 50 cm och hon hoppade typ 80 cm både fram och bak. Hon ville väl bara visa att hon kan hoppa högre ;) Hon har riktigt fin hoppteknik! Nästa gång skulle vi träna att hoppa serier igen och höja lite sa Niklas :) Så det ska bli roligt!
 
När jag hade ridit färdigt och höll på med Feeri så frågade mamma om jag ville rida Fargo. Jag var lite trött och så men jag sa okej iaf. Så jag red honom på den vanliga banan. Först skrittade jag på långa tyglar i båda varven och sen kortade jag upp och red honom i form en stund. Sen travade vi och jag försökte få honom att gå i form och det gjorde han ganska mycket och jag galopperade även några långsidor och lite på volt. Sen började Fargo bråka, dra ned huvet och då blev jag arg så jag tryckte till med skänklarna för att han skulle gå fram och det gjorde han. Sen tog det en stund men sen började han bråka lite igen och då gjorde jag likadant och ville att han skulle gå fram och då blev han arg på mig så han började att backa.
 
Jag visste inte om han tänkte stegra för han har nämligen gjort det förut men det gjorde han inte. Han backade några steg och sen gick han fram. Då travade jag en stund med händerna på sidorna och plockade lite och höll om. Då gick han i form och bråkade ingenting. Jag satt ned i traven och sen efter en stund så kändes det konstig. Så jag frågade mamma, "vad gör han nu?" haha. Hans steg blev längre för att han började med ett svävmoment i traven och sträckte ut fram och jobbade med bakbenen och hela kroppen i form. Det var en så häftig känsla! Det kändes på riktigt som om jag red på en Grand Prix häst. Jag har aldrig ridit en häst som har haft det där steget! Det var helt otroligt. Sen när jag skulle rida lätt så var det som att han travade långsammare för att det tog längre tid eftersom han gjorde ett svävmoment också. Det var urhäftigt!
 
Jag är så glad att jag ville rida Fargo igår för jag har aldrig sett honom gå sådär förut och det var en så häftig känsla. Det var faktiskt jätteroligt att rida Fargo. Så nu hoppas jag att jag kan få rida honom lite oftare! Vi ska försöka få med det på film nästa gång också. Mamma filmade lite men det där steget kom tyvärr inte med och sen fuckade min telefon upp sig :( Men jag kan ladda upp den snutten iaf så ni kan få se.
 
Båda hästarna var superfina igår och jag var trött på kvällen!
 
Här hoppar jag och Feeri 70 cm :) <3
 
 

Kommentarer
Mamma säger:

2014-06-27 | 20:22:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback