GALOPP

Vi åt vid halv sex och sen åkte vi till stallet. Vi fixade boxarna först och sen red jag Fargo. Skrittade på långa tyglar först och sen kortade jag upp dem och jobbade honom i skritt. Han jobbade på ganska bra så vi travade lite på volt och även på fyrkantsspåret. I traven gick han fint men han är väldigt obalanserad och flyter lätt utåt. Men om man tränar mycket på det så tror jag att han kan få till en riktigt fin och stabil trav! Sen var jag lite sugen på att prova att galoppera honom. Han har inte galopperat med ryttare på säkert 6 månader men har galopperat när vi longerat honom. Så jag tänkte, antingen stannar han och bråkar och drar ned huvet eller så blir han glad och är snäll. Som tur var så var han snäll! Han blev bara lite förvånad att han fick galoppera men glad!
 
Efter galoppen så fick han långa tyglar och så skrittade vi av. Fargo var svettig och nöjd efteråt hoppas jag ;) Feeri tog jag in innan jag red Fargo så hon stod och åt när vi kom in i stallet och hon såg nöjd ut. Imorgon tänkte jag att jag skulle longera henne inspänd i skritt och trav om jag inte är värsta ridsugen, då blir det väl att jag rider lite :)
 
Jag är så exalterad inför lördag och provridningen!! Men som tur är så är det inte så många dagar kvar :) Nu måste jag gå och lägga mig för imorgon måste jag gå till skolan så klockan ringer 5.30 imorgon bitti. NI får en bild på dagens middag gjord av Matilda! Gott var det!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback