MIN HJÄLTE

Då var det tid att skriva detta inlägg om min hjälte. Det är någon som alltid finns där för mig, som man kan prata med om allt. Lyssnar väldigt bra gör hon också. Kan ni gissa vem det är?
 
Jo, det är såklart Feeri. Nu kommer några att tänka "det är bara en häst", visst för dig kanske det är det men inte för mig. För mig är hon en otroligt bra vän som alltid, alltid, alltid ställer upp för mig. Vi har levt tillsammans i snart 2 år. Hon har gett mig så otroligt mycket i mitt liv. Hon har hjälpt mig att bli den personen som jag är idag. Under tunga och jobbiga perioder har hon gett mig glädje och kärlek. Vi jobbar på våran relation varje dag och lär känna varandra mer hela tiden. Feeri har alltid ställt upp för mig. Hur rädd hon än är så övervinner hon sin rädsla för att hon litar så mycket på mig. Det är KÄRLEK!
 
Ett sånt band som vi har är guld värt för mig. Vi har haft så roligt tillsammans och hon har lärt mig mycket och jag har lärt henne mycket. Vi har format varandra. Hon gör mig alltid glad även fast jag är på dåligt humör.
 
 
Helt ärligt så skulle jag nog inte vara den personen som jag är idag om jag inte hade haft Feeri. Hon har nog gjort mig till en bättre människa. Därför är det väldigt jobbigt nu när hon är halt. Hon har varit det flera gånger men det har hjälp med equiterapeut men det gjorde inte det den här gången. Då får man ju sina tankar om det kan vara något som gör henne "handikappad" livet ut. Alltså t.ex. om hon har en rörelsestörning p.g.a. någonting eller om det är någonting som veterinären inte kan fixa så att hon inte håller för ridning. Då måste jag lämna tillbaka henne. Samtidigt känns det lite som att jag har växt ur henne på något sätt så att jag kan gå vidare till en annan häst. Men det skulle vara så otroligt jobbigt att säga hejdå till Feeri.
 
Men nu ska vi inte tänka så. Vi får se vad veterinären säger och utgå därifrån. Jag känner mig ganska redo för vad han än säger. Jag kan tänka mig det värsta men hoppas såklart på det bästa!
 
Fina minnen har jag med Feeri som jag alltid kommer att minnas <3 Den absolut bästa vännen och min hjälte!
 
 
 
 
 
Jag älskar dig Feeri och det kommer jag ALLTID att göra oavsett vart du är <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback