GÅRDAGEN & IDAG

Igår på praktiken så torkade jag ur fönster och tog bort spindelnät. Longerade även Ophelia igen och hon va riktigt duktig igår! Lyssnade hela tiden så jag var väldigt nöjd med henne. Så fixade jag även våra boxar. Strax innan fem tog jag in Fargo och borstade honom och sen ställde in honom i hans box då mamma skulle rida lektion efter mig. Sen tog jag in Feeri och gjorde iordning henne. Så skrittade jag fram körslingan med Lida och Evelina. Feeri verkade irriterad på alla flugor eller så var hon väldigt pigg, jag vet inte vilket utav det. Men sen när vi kom in på banan så höll hon fortfarande på men jag travade runt och försökte få henne lugn.
 
Så sa Niklas till mig att komma in till mitten och bad mig hoppa av för att han ville känna på henne lite. Så han lånade min hjälm och sen hoppade han upp. Han travade på spåret och försökte få henne lugn och hålla henne på spåret då hon gärna ramlar in och sen red han lite volter och bytte varv och så. Han red henne i trav i säkert 5 minuter och Feeri tyckte det va skitjobbigt. Hon var så svettig! Sen sa han att jag skulle träna på att hålla Feeri rak för hon välter gärna inåt och låta henne trava på lite fortare för att hon slappnar av bättre då. Så sa han även att han kan rida henne ibland för att känna av hur hon känns och så så det känns jättebra! Blev lite förvånad bara när han red henne för det känns så konstigt att se någon annan rida henne, det är ju bara jag i vanliga fall. Dessutom trodde jag aldrig att Niklas skulle rida Feeri för hon är travare och hon är inte direkt bråkig eller så men det var jättekul att han gjorde det!
 
Idag var vi på Ingvaldstorp för att köpa en flughuva till Feeri. Det har ju kommit så himla mycket flugor nu och jag hittar inte den flughuvan som Feeri hade förra året. Men vi hittade en idag från Shires, den passade perfekt på Feeri och var lite cool.
 
INTE Feeri på bilden
Sen åkte vi till stallet i sommarvärmen. Fyllde vatten i hagen först och jag satte på Feeris nya huva. Sen fixade jag hennes box och sopade hela stallet. Sen red vi en runda som vi kallar "rundan runt"  då man rider in i en skog och sen kommer man ut på en väg som leder till den vägen man åker till stallet på. Så man rider liksom runt om ni fattar ;) Vi red efter Lida med familj som körde Ophelia och hade Viking med efter vagnen. Vi travade en del och Feeri var taggad till tusen. Hon travade på som bara den och var väldigt glad. När vi kom tillbaka så fick hon en liten kalldusch och sen gå ut i hagen och rulla sig.
 
Nu ska vi snart åka och handla lite. Ikväll ska jag ta det lugnt och kolla på film och TVD. Imorgon ska jag antingen rida på banan och lite på körslingan för att galoppera lite eller bara rida på banan, jag har inte riktigt bestämt mig än. Jag har ridit runt 3 gånger den här veckan det ska vi iaf inte göra. Skulle behöva rida lite dressyr och känna igenom henne ordentligt.
 
Ni får ha en fortsatt trevlig kväll så hörs vi! Covern ska jag göra snart också...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback