WHAT TO DO

Jag vet att jag inte har uppdaterat här, ni har missat några saker men annars är det bara tråkigt. Därför jag inte uppdaterat heller för det känns som ni typ skulle bli deprimerade av mitt (just nu) tråkiga och deprimerande liv... Jag har ridit Bellman (fjordhingsten) 3 gånger än så länge nu tror jag. Bara skritt eftersom han är under igångsättning. Det har gått riktigt bra och han är rolig att rida! Han är antingen D-ponny eller liten storhäst men har bär upp mig väldigt bra. Sen var vi ju på kliniken i fredags igen och jag orkar inte skriva allt de gjorde där men jag kan skriva kortfattat.
 
Vi vet inte om det är hovledsinflammation eller kotledsinflammation. De sprutade kortison i kotleden och vi ska tillbaka 7 November och då ska de spruta bedövning i kotleden direkt för att se om det är där det sitter. Om det är kotledsinflammation så ser det ''bra" ut, kanske "bara" 6 månaders boxvila. Om det är hovledsinflammation så ser det inte bra ut. Kanske måste ta bort henne då... Så vi vet fortfarande inte vad det är men nästa gång måste vi ju få reda på det.
 
I fredags red jag även hopplektion på Fargo för Niklas och Fargo var så himla duktig! Dels var lektionen på den tunga banan och med andra hästar. Han skötte sig super bra, stannade inte en enda gång eller blev tjurig! Han gick jättemycket i form och var pigg och glad. Vi travade över små hinder och i slutet en hel bana. Då började han fatta att han fick hoppa så då ville han galoppera också och sen hoppade han ett jättefint språng på sista hindret! Efter lektionen så var jag så stolt över honom. Det märks verkligen skillnad på honom sedan vi börjat "hårdträna" honom :)
 
Jag tycker så himla synd om Feeri som får stå inne hela dagarna och inte röra på sig någonting. Idag fick hon komma ut och äta lite gräs och hon tyckte det var så gott, det är det bästa jag kan ge henne just nu. Jag saknar att rida henne så mycket... Min pigga, lite halvgalna prinsessa. Jag kommer inte ens ihåg känslan att rida henne, det gör så ont. Hon har varit skadad i 15 veckor, nästan 4 månader...
 
Något mer ni vill veta? Vill ni att jag fortsätter att uppdatera?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback