DIAGNOSEN

För det första så ville inte Feeri gå in i transporten när vi skulle åka... Men efter en stund gick det. När vi kom dit så skulle jag springa med henne på rakt spår och Feeri bara flög rätt upp i luften, liiite pigg... Sen provade jag att longera och hon var nästan mer i luften än på marken så de var tvungna att ge henne lite lugnande och sen provade vi igen. Då gick det bättre och veterinären sa att hon va 3 gradigt halt. Han tyckte att hon haltade lite med höger på rakt spår och sen vänster på böjt spår. Han började med att bedöva vänster hoven och sen longera igen, hon gick mycket bättre men haltade fortfarande med höger.  Så han bedövade höger hoven också och sen longera igen och då var hon haltfri... Sen tog de röntgenbilder på båda framhovarna och kom fram till att hon hade hovledsinflammation i båda frambenen...
 
Så de sprutade kortison i hovlederna och sen satte bandage. Återbesök den 17:e för att se hur hon svarat på behandlingen. Hon fick stå inne resten av dagen och vi provar imorgon om det går att ha henne inne hela dagen. Boxvila är absolut bäst men är ok om hon går i liten sjukhage också. Vi får se hur det går... Veterinären trodde det skulle ta några månader att läka och lät som det kan ta upp till 1 år... :'( Vi vet inte säkert om det kommer att läka heller...
 
Känner mig ganska vilsen just nu om man kan säga så. Jag lyssnar inte riktigt när andra pratar med mig och stänger av lite. Det blir för jobbigt... Det gör så ont i hjärtat.
 
Kan inte leva utan mitt hjärta... Bilden är från idag hos veterinären.
 

Kommentarer
Alice säger:

Hoppas det blir bra!

2014-10-05 | 20:21:10
Bloggadress: http://alicewinborg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback