DUKTIG KALLE OCH RODEO FARGO

Lektionen på Kalle i skolan gick ganska bra. Jag fick honom ganska avslappnad. Vi gjorde inte så mycket. Red typ bara på volt... Det var mest lösgörande idag men imorgon skulle de bli mer teknik tror jag! "Hopplektionen" på kvällen med Fargo gick sådär... Vi kom inte över några hinder idag. Men vi kom iaf över travbommar. Det var nämligen så att nästan varje gång jag skulle börja trava så stannade Fargo och lyfte fram och sen kickade bak. Jag lyfte ur sadeln ganska många gånger och märke lite på Niklas att han trodde att Fargo skulle stegra sig eller göra nåt så jag flög åt helvete men det gjorde han inte som tur var! Men vi red på den tunga banan och Niklas trodde att Fargo får mjölksyra snabbt och sen blir han frustrerad för att han inte orkar. Så efter en stund gick vi till den andra banan där vi brukar rida och så travade jag några varv och det gick bra!
 
Det blir en till lektion för Niklas nästa vecka och då ska vi vara på den vanliga banan där Fargo brukar gå och då tror jag att vi kan ta oss över nåt hinder! Han har faktiskt aldrig gjort som han gjorde idag. Idag var han verkligen sur och verkligen ville ha av mig tror jag. Niklas sa tom att han hade hoppat av och gett upp om han hade ridit... Så illa var det. Men det gick ändå bra om man tänker på vad Fargo gjorde idag. Jag åkte inte av och höll inte ens på att åka av. Det var en intressant lektion och Fargo var genomsvettig efter lektion som varade i ca 15 min kanske...
 
Feeri fick en promenad idag och jag ryktade henne. Hon har blivit så svart och fin nu igen! Nu ska jag kolla ett avsnitt av pll innan jag ska sova. När vi skulle åka hem från stallet så fick jag jätteont i huvudet och vid öronen och det gör ont att svälja :( Men jag ska ta mig till Hageby och rida Kalle imorgon! Dock inte om jag har feber och är dödssjuk...
 
Fina prinsessan ♥ Bli bra nu!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback