ALLT ELLER INGET

Igår skulle jag skritta Feeri litegrann för att känna hur hon kändes. Det gick sådär. Det var en annan häst som travade och galopperade runt henne så hon blev lite pigg och studsade lite. Sen skulle jag låta henne trava lite men det gick verkligen inte att trava normalt. Hon körde typ tölt blandat med passgång så det gick inte ens att rida lätt för hon var så pigg och gick så konstigt... Sen började hon backa och dumma sig och hoppa rätt upp i luften typ så jag bara kände att nu släpper jag så får hon göra vad fan hon vill. Det går inte att rida henne när hon har så här mycket energi för hon blir knäpp i huvudet. Jag har skrittat och travat lite i 2 månader och nu går det bara inte längre. 
 
Så jag lät henne springa och hon galopperade lite på stället och sen travade fort typ, flera varv. Sen travade jag av henne några varv och DÅ började hon trava normalt när hon hade fått göra av med energin. Det är liksom omöjligt att rida henne när hon inte får göra av med energi. Hon var iaf genomsvettig efteråt så jag duschade av henne. Så får vi se om hon är halt idag då.... Men det är liksom allt eller inget som gäller för henne. Hon måste få arbetas hårt för annars blir hon knäpp. Hon kan inte bara skritta runt lite då och då. Så om hon inte håller nu för normalt arbete så är det nog pensioneras som gäller... 
 
Idag har vi varit på studiebesök hos CC Holsteiner Breeding. Det var kul och roligt att få se massa fina hästar! Blir ju lite avundsjuk... Kom hem kl 14 och nu ska jag snart på jobbintervju. Sen stallet! Fixa boxen och sen rida båda hästarna om Feeri är ok så att säga...
 
Tur hon är snygg... (Gammal bild, red INTE på det bettet igår! Hade 3-delat.)
 

Kommentarer
Mamma säger:

Fröken Piggelin <3

2015-04-27 | 16:05:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback