GRATIS HÄST...

Vi kommer till rubriken lite senare i inlägget. Först och främst - jag klarade av torsdagen och nu är det LOV!
 
Igår gick jag en promenad med Feeri, runt körslingan som är backig i sand och sen en bit på vägen så det blev en promenad. Bra träning för Feeri att få gå på mjukare underlag. Sen gick jag även över bommar med henne och sen fick hon trava över dem och hon hoppade, haha. Så det kommer bli kul att börja hoppa sen ;) Idag red jag Feeri på banan och fy fan vad dum hon var. I början var hon snäll men sen så sparkade hon och sköt rygg så jag var nästan på väg av asså... Trodde faktiskt att hon skulle kasta av mig. Hon var så jävla dum så till slut så fick jag hoppa av för det gick inte att rida henne. Idag var hon gratis verkligen... Dumma häst! Hon har verkligen aldrig varit så här dum.
 
Jag har ridit henne i över 1,5 månad nu och ibland går det knappt att rida henne ens. Hur ska vi någonsin kunna rida en normalt pass igen eller hoppa? Just nu känns det som att det aldrig kommer att gå så det är lika bra att ge upp nu. Idag är jag så jävla trött på henne och tycker hon är så dum. Just nu känner jag bara för att köpa en "normal" häst och kunna rida hur man vill. Inte kul idag.
 
Longerade Fargo idag över bommar och han körde järnet asså. Han skulle bara galoppera och hålla på men han verkade tycka att det var kul. Genom svettig efteråt men så kan det va när det är jobbigt! Imorgon ska vi försöka rida ut hästarna men om det inte går att rida Feeri får jag hoppa av och gå. 
 
Gillar Fargo mer än Feeri idag.. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback