HORSES AND MORE HORSES

Varit lite dålig uppdatering här nu igen... Ärligt så har jag glömt, haha. Måste berätta om värsta underbara hästen jag red i måndags! Jag red en häst som heter Albert som är ca 180 cm hög (!) och har fin hoppstam. Åhhh jääääävlar vilka fina gångarter och vilken känsla!! Galoppen var heeelt fantastiskt, det var verkligen "wow-känsla". Och jag gjorde mitt livs första galoppombyte helt enkelt och själv! Det var verkligen en otrolig känsla och han var sååå fin!! 
 
I måndags longerade jag Fargo och han var väldigt avslappnad och duktig! Feeri fick vila. I tisdags red jag Feeri och Fargo. Fargo var en dröm att rida! Han gick så himla bra i både skritt och trav. I form på både böjt och rakt spår och avslappnat + att jag kunde rida med spö utan att han blev rädd. Vi har inte kunnat använda spö i någon typ av träning med Fargo för han har blivit rädd och nästan skenat så nåt måste ju ha hänt tidigare... Men han var så snäll och duktig när jag red. Feeri var lite så där... Hon kickade väldigt mycket med bak i början så jag flög ganska rejält men åkte inte av. Hon var duktigare i slutet men inte helt nöjd. Igår red vi runt körslingan och det gick ganska bra. Feeri rycker lite jobbigt med huvudet bara.
 
Idag vilade båda hästarna och en equiterapeut kom och kolla igenom båda hästarna. Feeri hade roterat bäcken så han satte lite nålar där men annars sa han att hon va jättefin i bogarna. Fargo hade ingenting fel. Så det är ju skönt att veta. Feeri ska få vila imorgon och kanske lördag. Imorgon har jag praktik och sen ska jag kolla på hoppträningar.
 
Helgen blir ganska lugn hoppas jag. Vi ska passa Alice och göra stallet som vanligt. På måndag ska vi på studiebesök hos CC Holsteiner Breeding så det ska bli kul :) Nu ska jag ta det lugnt resten av kvällen!
 
Fina Feffe <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback