HOPPAS PÅ DET BÄSTA

I torsdags så var mamma och jag vid havet i typ 4 timmar, solade och badade! Det var superskönt. På kvällen åt vi god pizza. Igår åkte vi hem och kom hem kl 16. Sen åkte vi till stallet. Jag skrittade rundan runt själv med Feeri först och hon var såå pigg/tittig/spänd. Sen red jag även en stund på banan i skritt och lite trav. Hon var såå fin i skritten och helt ok i traven. Idag gick mamma och jag en övningskörningskurs mellan 10-13:30. Sen packade jag upp resväskan och städade mitt rum innan vi åkte till stallet. Jag hoppade Feeri och guuud så pigg hon var. Så pigg så att jag är rädd att hon ska göra nåt "dumt" så det blir farligt. Typ stegra sig eller så. Hon har så mycket energi så hon inte vet vart hon ska ta vägen... Igår sparkade hon bakut 2 gånger i traven... Det gjorde hon inte idag men jag måste skritta mellan hindrena för annars trippar hon bara och galopperar på stället... Men hoppade måånga språng och i slutet en liten bana på 60 cm som även innehöll en tvåkombination med räcke-oxer. 
 
Som avskrittning gick vi en sväng runt stallet och lite på körslingan, alltså jag ledde henne. Jag hoppas verkligen att hon inte är så het imorgon när vi ska på pay n jump för då blir det inte så roligt... Jag tänkte tömköra henne lite innan vi ska åka så hon får jobba lite med huvudet och förhoppningsvis tagga ned lite också. Jag vet att hon kommer bli lite trött av att åka transport(även om det inte är långt alls) men hon åker aldrig transport och sen kommer det va massa hästar hon inte känner och så. Hon kommer säkert hålla på och gnägga hela tiden och vara stirrig... Hoppas inte hon är det så mycket. Hon har ju ändå varit där förut och sett de flesta av hästarna och så. Sen hoppas jag även att det inte är några "konstiga" hinder på banan för då kanske Feeri vägrar... MEN, mitt mål är väl att komma runt utan att ramla av och känna mig ganska nöjd, vore ju även kul om vi kunde vara felfria :) Eftersom det verkligen inte är någon höjd för Feeri. Men vi får se hur det går, vi hoppas på det bästa och jag hoppas för det första att hon går in i transporten...
 
Önska oss lycka till imorgon! Godnatt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback