DAGEN I GÖTEBORG, BRA & DÅLIG

Jaha, nu sitter jag här i sängen hemma och dagen är slut. Tänk att man kan hinna åka till Göteborg och tillbaka på en dag och göra massa saker där, det är ganska otroligt. Dagen började 5.10 då min klocka ringde för att jag skulle gå upp och duscha och fixa mig. Vi gick hemifrån 6.45. Tåget gick 7.10 och vi var framme vid 9.50 ungefär tror jag. Då åkte vi spårvagn till Scandinavium. Först såg vi lite av finalen av morgondagens vinnnare och sen gick mamma och jag på mässan. Det var sjukt mycket montrar och jätterörigt och vissa montrar var så trånga att man inte ens kunde gå i dem... Jag var lite besviken på mässan faktiskt för när jag har varit i Stockholm så har jag alltid hittat saker och känt "wow" det här måste jag ha typ. Men idag hittade jag inget roligt + att nästan allting var så dyrt. Fanns inte mycket mässpriser och om de va det så var det typ på en hundring och det hjälpte ju inte så mycket. Så det var lite tråkigt! Men mamma hittade ett jättefint ridtäcke i fleece så det köpte jag till Feeri! Får ladda upp bild imorgon. Det var det enda jag köpte.
 
Sen åt vi lunch och sen kollade vi på internationell tidshoppning på 140 cm tror jag det var och det var spännande! Många kändisar med. Bl.a. Scott Brash, Ludger Beerbaum, Kevin Staut osv. Sen var det paus och så sa dem i högtalaren att Peder Fredricson och Malin Baryard skulle skriva autografer i H&M s monter kl 15.30 så mamma och jag sprang runt och letade efter den montern typ 100 varv runt mässan och sen hittade vi den och det var helt tomt, ingen där. Så jag blev lite irriterad för jag ville ju se Peder på nära håll och ha autografer... Sen gick jag runt hela arenen också för att kolla om dem var där men de va dem inte.. Och jag ville se 7-åringar som hoppade kl 15.30 så jag missade ju några ekipage också för vi sprang runt och letade. Så vi gick och kollade på 7-åringarna och sen när de va slut så gick vi tillbaka mot mässan.
 
Jag var fortfarande irriterad för det inte va nån vid H&M s monter så jag sa till mamma för det kom ut en tävlingsryttare ur en utgång från arenan att "kan inte Peder komma ut här nu så ska jag prata med honom." Och vet ni vad som händer?! Så fort jag har sagt den meningen så kommer Peder ut där PRECIS framför mig och jag blev helt chockad... Jag tänkte typ i en sekund att jag skulle prata med honom men så vågade jag inte så vi följde efter honom istället HAHA. Han gick till H&M s monter och sen kom Malin också och så skulle dem skriva autografer så jag var "tvåa i kön" så jag fick autografer av både och så frågade jag Peder om man fick ta kort och då sa han typ "absolut/självklart. Ställ dig här mellan oss." Så då ställde jag mig där och så skulle mamma ta kort men då låste sig min telefon så hon fick ge mig telefonen så jag kunde låsa upp den och då kollade Peder på den så han kanske han se Feeri som är min bakgrundsbild och så såg han min kod ;) Så jag har ju ändå pratat med Peder idag! Och han är ju så snygg så man dör... Det va så himla pinsamt, men kul! Det gjorde typ min dag! Men hur stora är oddsen att precis när jag sagt det där så kommer han ut precis framför mig liksom?? Fett coolt iaf.
 
Efter det så kollade vi lite mer på mässan och sen gick vi till spårvagnen och åkte sen tåg hem och var hemma strax innan nio. Jag tyckte hela stämningen runt mässan kändes dålig på nåt sätt. Det kändes som om man inte är pinnsmal och har märkeskläder och mycket pengar så är man inte välkommen och jag tycker att det är så tråkigt att det ska behöva vara så! Det känns som att ridsporten blir så mer och mer. Det handlar bara om dyra och fina hästar och folk som har mycket pengar... Det suger verkligen.
 
Och så var det i en monter som sålde foder som mamma pratade med som frågade vad vi har för hästar. Då SKÄMMS man för att säga att man har ridtravare för att man vet att de allra flesta ser ned på dem och tycker att dem inte är värda ett skit. Ska det verkligen behöva vara så? Att det BARA ska handla om pengar hela ridsporten? Det är JÄVLIGT synd och tråkigt tycker jag. Och jag tror att det är fler som känner som jag. Om man inte har dyra märkeskläder och går runt i på mässan och har massa pengar som man bara kan slänga på vad som helst så passar man inte in. Jag är ledsen att säga det men så är det. Det är sanningen. TRIST!
 
Iaf. Det var väldigt kul att kolla på hoppningen live och ridtäcket som jag köpte är såå fint och jag är fortfarande starstrucked över att ha träffat Peder, hehe. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback