DRESSYR - SAPHIRE & FARGO 2.0

I skolan fick jag rida Saphire och vi red dressyr. Jag har ridit dressyr en gång tidigare på henne och då gick det inte alls bra. Då kändes hon helt stel och svår helt enkelt + att hon  tar väldigt stora steg i traven vilket gör det svårare. Men idag gick det mycket bättre! Hon jobbade mestadels i form och jag fick henne riktigt fin i galoppen och jag försökte verkligen att sitta ned i traven så gott det gick och jag är nöjd. Vi red i ca en timme och en kvart tror jag och jobbigt var det. Vi red mest på mittvolten och flyttade hästarna i sidled. 
 
På kvällen red jag Fargo och jag och mamma trodde att han skulle vara lugn. Jag skulle mest bara känna av sadeln och ta det lugnt. Så jag valde att rida utan väst, jag brukar ha det när jag rider Fargo för man vet aldrig med honom. Men vi trodde heeelt fel om Fargo idag. Idag var han Fargo 2.0 som är en mycket snabbare, mer explosiv och vildare häst... Han sparkade bakut högt så jag lyfte rejält i sadeln, han lyfte fram och kastade upp frambenen, han galopperade i luften på stället typ.. Jag travade en del för jag tänkte att vi skulle göra av med lite energi och sen galopperade jag lite på långsidorna och det gick bra. Han ville helst bara galoppera och inte trava något alls. Han fattade galopp från skritt också. Sen sista gången jag skulle galoppera så fattade jag från skritt och han gjorde värsta galoppsprånget och kändes som han skulle rejsa iväg så efter det så skrittade vi av... Alltså det var heeelt galet. Han var så fruktansvärt pigg!! Vet inte om det beror på nya sadeln eller vårkänslor... Men nya sadeln är jätteskön att rida i och Fargo får spelrum att göra sina stora rörelser så jag tror att han gillar den för han har varit jättepigg när jag har ridit i den. 
 
Så jag har ridit i nästan 2 timmar totalt idag. Men det är härligt att komma igång och rida mer nu! Jag ska rida Feeri imorgon eller på onsdag, jag ska tömköra en av dagarna. Idag hade hon vilodag så jag borstade henne bara idag. Det är bara 2 dagar kvar till Göteborg nu också! :D
 
Nu ska jag äta nåt och sen lägga mig och kolla på PLL såklart. Vi hörs imorgon! Godnatt <3
 
Så här gjorde Fargo med mig på ryggen idag haha
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback