EXHALTERAD

Det var trevligt igår hos pappa, god mat, trevligt sällskap och bra program på tv:en. Vi kollade på Melodifestivalen såklart och sen kollade vi på x-men tredje filmen. Kom hem vid tolv tror jag. Idag vaknade jag vid halv tio men jag låg kvar i sängen till klockan tolv och kollade på pll för att det var så skönt. Sen gick jag upp och gjorde iordning mig och vi kom iväg till stallet vid två tror jag. Då tog vi in hästarna direkt och borstade dem och sen gick vi en liten sväng och mamma tog lite kort på mig och Feeri. Sen sprang jag med Feeri på vägen också så hon fick trava lite och hon travade rent. Dock var hon pigg som bara den och tuffade på som en bulldozer. Efter det så fick hästarna gå ut i hagen igen och vi fixade boxarna och sen mockade jag Feeris hage. Var inne hos Lida ett tag sen för att prata lite då Elliot ska bli pappa snart... 
 
Ikväll åt vi tacos och det var väldigt gott. Sen har jag diskat och plockat undan efter maten och fixat lite så jag satte mig ned för bara en stund sen så det blev inte så mycket av denna kväll :( Resten av kvällen ska jag iaf bara ta det lugnt och kolla pll tills det är sovdags. Imorgon är det hoppning på Åby som står på schemat och jag antar att jag ska hoppa Wandal och om jag inte ska det så hoppas jag att jag får Saphire. Hon är så rolig att hoppa för hon beter sig precis som Feeri! 
Men det ska bli kul oavsett för mamma ska komma och kolla och sen efter skolan ska vi åka till Hööks :) 
 
Imorgon ska Feeri få vila. Tar det väldigt lugnt nu vid igångsättning så vi inte riskerar nånting. Men, jag har nu bestämt mig... Den 18:e Februari så ska jag sitta upp på Feeri och skritta henne lite för att se om hon går rent även med ryttare. Men det måste vara ok väder och inte halt. Fram tills dess så ska Feeri bli tömkörd och gå promenader. Självklart bara i skritt och inte så långa stunder. Om vädret tillåter så ska det bli SÅ kul att få rida henne igen! Efter 7 månaders vila/skada. Jag har redan tänkt ut vad hon ska ha för utrustning och allt.. hihi. Men jag vet inte om jag ska rida på tredelat bett eller pelhamstång med delta (heter det så?) som sitter i både övre och undre ringen i bettet.. Ni får gärna kommentera vad ni tycker! Hon kommer va såå pigg så jag undrar om hon kommer göra massa luftsprång och så eller om hon bara kommer trippa typ.. Men jag är så exhalterad iaf! Hoppas bara att allt går som planerat.
 
Nä nu blev det mycket text så nu sätter vi punkt.
 
En av bilderna mamma tog idag. Mitt fina hjärta<3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback