TOPPENPASS




Här har vi dagens stjärna, Wandal!
 
Idag i skolan red jag Wandal som är en storhäst på ca 180 cm. Vi red dressyr i ca 1,5 timme. I början skrittade vi innanför spåret för att vi skulle ha hästarna lyhörda för ytterskänkeln. Sen travade vi på fyrkanten och på volter och samma med galoppen. Gjorde även lite skänkelvikningar. Wandal var lite hängig i handen och mest i höger för att han vill verkligen inte ställa sig åt höger så då hänger han sig i handen istället och blir väldigt tung och lite stark. Sen gjorde vi skänkelvikningar på hörnlinjerna i skritt och trav och sen efter att man gjort skänkelvikning i trav så fattade man galopp och galopperade hela kortsidan. Vi gjorde detta utan stigbyglar också. När vi gjorde skänkelvikningarna så var han så himla fin! Han gick i sidvertes klockrent och sen bara rulla han in i galoppen och galopperade med runda fina språng i låg form. Han gick som smör kändes det som. När jag började röra mer på fingrarna och lätta i handen så han fick bära upp sig själv så blev det mycket  bättre. Ska tilläga att han hade hackamore.
 
Wandal var himla fin idag och jag känner mig verkligen nöjd med passet! 
 
Jag kom hem vid fyra idag, åt, gick ut med hundarna och gav dem mat och sen åkte vi till stallet vid sex. Var knappt där en timme idag då jag helt plötsligt fick så otroligt ont i magen. Jag blev helt kallsvettig, kände hur jag bleknade i ansiktet och kunde knappt stå rakt då det gjorde så ont. Men vi fixade boxarna och jag tog in hästarna. Feeri var väldigt ivrig på att gå in då alla de andra hästarna i stallet redan var inne och det snöade ju så hon var blöt... ;-) Så hon trippade in i stallet som en liten prinsessa. Hon fick gå in direkt i boxen idag. 
 
Väl hemma så har jag bara tagit det lugnt då jag inte vill riskera att magontet kommer tillbaka. Jag ska snart gå och lägga mig i mitt tomma rum. Min syster har nämligen flyttat ut idag så det ser väldigt tomt ut i mitt rum och ekar nästan. Plus att jag har tagit ned alla min affischer jag hade på mina väggar. 
 
Nej nu ska jag sluta skriva, kände att det blev lite långt. God natt!
 
BTW! Har fått tillbaka vår gamla dator och det finns massa fina gamla bilder som jag kommer lägga upp lite av närmsta tiden!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback