18-ÅRSDAG + HOPPVIDEO

Igår fick jag först frukost på sängen och två presenter. Sen åkte vi till stallet och jag hoppade Feeri. Herregud vad pigg och laddad hon var! Har inte hoppat ordentligt på banan på några veckor. Bara jag skulle trava så gick hon på sned och sparkade bakut... Galopperade även på stället några gånger. Så jobbade över bommar ganska länge. Hoppade ett litet kryss på ena långsidan och på andra hade jag 2 st travbommar och sen ett räcke som sen blev en oxer. Hade tänkt att hoppa en tvåkombination men hon var så pigg och så hoppade jag ganska mycket ändå så jag struntade i det, det får bli nästa gång :) Men hoppade oxern på 70 cm i slutet och det kändes superbra :) Feeri var heeelt genomsvettig efter passet då hon jagade upp sig själv lite. 
 
När vi kom hem från stallet så fikade jag, mamma och Matilda och så fick jag 2 till presenter. Sen gick mamma och jag en sväng med hundarna och sen åt vi kvällsmat och efter det tog vi en kortis till stallet igen och pussade på hästarna. På kvällen spelade vi faktiskt SPEL. TP party och jag förlorade såklart... Men det var faktiskt väldigt svåra frågor och jag är ju yngst så jag kan ju inte lika mycket heller ;) Matilda sov kvar sen. Jag kollade på PLL i natt. 
 
Presenter:
* Svarta Freejump stigbyglar
* Örhängen
* 1000 kr
* Silverarmband med en hästsko
* Gymhandskar
* HELA körkortet betalt (ca 12 000 kr(!!)
* Göteborgsresa nästa vecka, 2 dagar - 1 på Liseberg och 1 på stan
 
Jag är verkligen nöjd med ALLA presenterna och jag hoppade i Freejump stigbyglarna igår och det kändes super! Idag var mamma och jag på Ingvaldstorp och då köpte jag en ny förbygel till Feeri. En som är mycket smidigare och som är med bling på! Jag har kollat på den länge men inte haft råd. Vi var även på Kvalité Häst & Hund i Flen och jääävlar vad mycket dyra, men snygga saker... Köpte ingenting där iaf. I stallet skrittade jag ut Feeri runt körslingan och mamma gick med med Fargo och sen jobbade jag henne lite i skritt på banan och hon kändes fin! 
 
Imorgon ska Niklas rida Feeri på fm och se om hon har blivit bättre sen senast han red henne. Jag hoppas det för jag har verkligen försökt att mjuka upp henne i sidorna. Sen ska jag även fixa Bellmans box. Vid kl 14 blir jag hämtad och åker med Mathilda till Malma marknaden, jag har faktiskt aldrig varit där... Sen ska jag sova hos henne! Det blir nog kul för det var såå längesen vi träffades. 
 
18 år nu då!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback