GICK OMKULL

Igår red jag som sagt barbacka. I skritten var hon väldigt avspänd och gick i fin form. Så lät jag henne skritta på lång tygel några varv. Sen skrittade jag lite på kort tygel. Sen travade jag en långsida och kortsida och det gick bra. Sen nästa långsida började hon trippa så det blev lite studsigt så jag skulle sakta av till skritt. Jag höll lite i manen och lutade mig lite bakåt och proade. Så snubblar hon och går OMKULL till vänster och lägger sig på mitt knä och ned på benet... Först trodde jag att hon skulle rulla på mig men hon kom upp direkt och stod still. Feeri fick inga sår. Självklart så tog jag mot mig själv med armbågen som jag redan sytt en gång och redan var öm i sen jag ramlade av på skolmästerskapet... Fick skrapsår där, på vaden och lite på foten men annars gick det bra. Jag hoppade upp igen och skrittade lite och det gick bra. Men jag förstår inte hur hon lyckades.. Är hon bara klantig eller? Vi har redan gått omkull 2 gånger tidigare. Ska hon få bli promenadhäst eller?
 
Idag har jag varit på stranden med Matilda och solat och badat. Första doppet för iår! Tyckte inte det kändes som att solen tog nåt men jag ser ut som en tomat nu, haha. På kvällen i stallet ryktade jag Feeri och duschade henne för hon var så varm, hon var liksom svettig. Jag tycker så synd om henne för hon är ju svart/mörkbrun så hon blir ju supervarm... Ska se om det finns täcken som gör att hästarna inte ska bli så varma. Om det finns så måste jag köpa ett till Feeri. Om ni vet vart det finns så kan ni ju skriva i kommentarerna! :) När vi släppte ut hästarna i hagen så hade Feeri redan torkat så jag hällde 3 fulla hinkar med vatten över henne och hon tyckte det var så skönt. Om det är lika varmt imorgon så får hon nog vila då också. Vill ju inte att hon är så trött att hon snubblar och går omkull igen... suck.
 
Imorgon på dagen så ska jag åka med Johanna och sola och bada! Det ska bli skönt. Hoppas bara att det röda har hunnit lägga sig lite... 
 
Nu ska jag snart sova. Kanske kolla på lite youtube klipp eller nåt först.
 
Förra sommaren när man var brun..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback