STALL-DAG

Det blev ingen ridning idag för det var så varmt och det fanns inte riktigt tid. Men vi bytte till en ny sommarhage med mer gräs och så flyttade vi vatten till nya hagen och fyllde på oså. Sen åkte vi och badade, det var skönt i vattnet men det började blåsa sen och blev mulet så jag frös faktiskt... Sen på kvällen åkte vi till stallet igen då vi hade insläppet och så kollade vi till våra hästar i nya hagen, de verkade nöjda. Hemma så kollade mamma och jag på "Morden i Sandhamn" vilket vi även såg förra veckan som jag tycker var bra!
 
Imorgon blir det en riktig häst-dag! Först ska jag kolla hoppning på tv på fm. Vid lunch åker jag till stallet. Hovslagaren kommer till våra hästar. Så har jag hand om Niklas 3 hästar hela veckan medans dem är på semester så jag ska fixa deras boxar och kanske borsta dem. Så ska jag rida Feeri och prova nya Nova bettet, det ska bli spännande. Longera Fargo ska jag göra också. Jag hoppas inte att det ösregnar hela dagen för då blir det inte så kul... Men det går bra med duggregn :) Så det blir en riktigt mysig dag förhoppningsvis.
 
Nu ska jag fortsätta att kolla på en film som jag började kolla på igår. Godnatt!
 
Längesen jag hoppade Feeri nu... Hoppas vi kan hoppa någon dag i veckan!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback