HOPPTRÄNING M.M

I fredags longerade jag Fargo på praktiken och han var superduktig, galopperade mycket och i bra takt. Sen på kvällen hopptränade jag Feeri. Redan när jag red fram så var hon såå övertaggad och det gick inte ens att trava  normalt för hon bara trippade... Väl inne på hoppbanan gick det lite bättre att trava. Gjorde övergånger över bommar och då lyssnade hon ganska bra. Sen la han upp så till slut blev det en tvåkombination och den hoppade hon super med 2 galoppersprång imellan tror jag. Man skulle trava över 2 bommar - ett räcke på sockerbitar - kryss. Dem andra hoppade trekombination också men jag avstod för jag var rädd att Feeri skulle överanstränga sig, jag vet redan att honn kan hoppa trekombination så vi tar det om ett tag istället :) Feeri var helt genomsvettig efteråt så jag duschade av henne lite. Jag är ändå ganska nöjd, hon hoppade bra och var pigg och glad (liiite crazy). 
 
Igår red mamma och jag ut, skrittade. Sen på kvällen var jag hos Matilda och sov där. Idag skjutsade Matilda mig till stallet vid kl 14. Då fixade jag Feeris box och sen red Niklas henne. Han skrittade lite och travade i typ 30 min. Det är så annorlunda att stå på sidan och se när någon annan rider sin häst, men mycket lärorikt! Efter en stund såg Feeri ganska avslappnad ut. Hon var väldigt spänd i början och trippade oså. Niklas sa att mycket sitter i hennes bogar och att man behöver lossa dem. Även att det är därför hon är stark i munnen - det sitter i bogarna. Så mycket skritt och ställa, böja, flytta. Hon flyter inåt i vänstervarv och utåt i högervarv. Feeri var ganska svettig efteråt så jag duschade av henne igen. Imorgon ska hon få gå en liten promenad bara. 
 
Longerade Fargo idag igen med mycket galopp och han är så duktig med galoppen och orkar så mycket! Imponerad. Imorgon är det sista måndagen innan sommarlov, hur skönt?? Ska ha avslutningsridning på åby så alla ska va där. Hoppas vi gör nåt kul men inte så hästarna blir galna, vill inte ramla av igen... Sen hoppas jag att vi får sluta tidigare.
 
Får se om det blir hoppträning på fredag igen. Beror på om det finns plats i gruppen och så men det vore ju roligt.. Har tyvärr inga bilder eller videos från hoppningen i fredags för mitt minne är fullt i mobilen :(
 
Får bli en gammal hoppbild :) 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback