SENASTE RIDPASSEN

Jag har inte hunnit blogga på några dagar nu... I onsdags red jag Feeri på körslingan och hade tänkt att jag skulle galoppera en del. Hon var väldigt het, bara jag skulle trava så började hon galoppera på stället så jag försökte skritta då istället men i slutet fick hon galoppera en del! Hon tyckte det var sååå roligt. I torsdags, igår, så hopptränade jag i spöregnet. När jag red fram i skritt och trav så tyckte jag redan då att hon kändes lugn och avslappnad och hon frustade en del. Vi började med att rida en bomserie med övergångar och sedan lägga upp ett hinder i taget tills det blev en trekombination. Det gick faktiskt riktigt bra och Feeri galopperar imellan. Hon hoppade krysset lika högt som det var på sidorna och det var 1m så hon tog i lite extra ;) Ni får se på youtube klippet som jag kommer ladda upp här! Hon hoppade faktiskt väldigt högt över många hinder och Niklas beskrev henne som "en studsboll". Men det var många riktigt fina språng! Vi hoppade även plank - kryss och det gick bra och sen ett kryss på snett igenom typ. Jag är riktigt nöjd med både mig själv och Feeri och hon var ju faktiskt ganska lugn också. Fick mycket beröm av Niklas.
 
Idag skrittade jag ut Feeri själv en bit bort på vägen och tillbaka bara så hon fick röra lite på sig efter hoppningen igår. Imorgon ska hon få vila. Hon har inte vilat sen förra torsdagen så kanske det var däför det gick så bra på hoppningen ;) Nej, hon har inte gått så hårt några av dagarna. Idag longerade jag Fargo också och jisses så fin han är.. När han travar på i sin fina luftiga trav i stabil form, såå snygg! Han var även duktig i galoppen. Jag såg verkligen på hans ögon idag när jag longerade att han var så nöjd och avslappnad och han ser så snäll och go' ut. Fina Fargo <3 Jag tror att jag skulle rida honom imorgon också! Det ska bli roligt.
 
Visst är hon fin?? Ni får gärna kommentera vad ni tycker, bra eller dåligt :) 
Kolla här hoppar hon 1m! ;)
Bästa hästarna <3<3<3
Bild från i onsdags!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback