2 SUPERPASS IDAG

I skolan red jag Saphire och vi hade markarbete. Vi red fram utomhus och hon blev rädd för lite saker men det gick bra. Sen gick vi in i ridhuset och red övningen. Det var en ganska svår övning som innehöll 2 volt tillbaka över 3 bommar på varje volt, galoppera mellangalopp på en långsida, rida genom kon-par och galoppera över ett plank på ca 30-40 cm. Men det var kul och Saphire var riktigt fin och elastiskt! Skrittade av ute också och det gick bra.
 
På kvällen i stallet fixade jag Feeris box och sen tog jag in henn och fixade henne för ridning. Jag hade först tänkt att hon skulle vila idag men efter skitpasset igår så kände jag att jag iaf ville skritta lite idag. Och det var helt rätt val för hon var såå fin! Hon skrittade på med långa steg på lång tygel och verkligen använde hela kroppen och sen när jag kortade upp tygeln så gick hon fint i form. Hon slog upp huvudet några gånger men det gör hon för att hon är pigg. Så gjorde jag lite halter och pratade med henne och berömde henne mycket och hon var verkligen duktig. Sen travade jag några långsidor och kortsidor (inte på samma gång) och hon var duktig då också. Visst hon blev lite het och trippade lite och galopperade lite i sidled men när hon väl travade så var hon jätteduktig och kickade bara lite. Men det gör hon för att hon är glad och hon kan liksom inte hålla sig. Sen när jag hade travat färdigt så kunde jag skritta på lång tygel direkt och hon var helt cool och lugn! Så stolt över min prinsessa idag <3 
 
När jag hade hoppat av så höll jag inte i henne och så gick jag lite och hon bara följde efter mig (som hon ska göra), som en liten hund. Så söt! Vi brukar inte träna så mycket på det men hon vet att jag är "the boss" haha. Hon var verkligen lugn och fin idag och det värmer mattes hjärta.
 
Gammal bild men hon är ändå finast även om hon har oklippt man och svans <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback