FRE, LÖR & SÖN

I fredags var det praktik som vanligt. Sen tömkörde jag Feeri och longerade Fargo och det gick bra. Feeri körde jag i skritt och lite trav och hon skötte sig bra. Longerade Fargo i alla gångarter och han var lite övertaggad men det gick bra. I lördags red mamma och jag runt körslingan med båda hästarna. Jag tog pelhamstång på Feeri fall hon skulle bli väldigt stark. Jag har ridit henne på det förut och då har det gått bra men nu tyckte hon det var för skarpt så jag fick rida på lite halvlånga tyglar hela vägen men det gick väldigt bra ändå! Hon blev inte rädd för nåt och hon exploderade inte eller något. Det enda hon gjorde var att trippa lite men det gjorde inget. Sen red jag bara några varv på banan för att känna på formen lite och det kändes bra! Igår kväll var jag tvungen att skicka in en uppgift så jag skrev klart den på 6 sidor igår.. 
 
Idag har det regnat heeela dagen... Vi kom till stallet vid halv elva och jag skulle rida båda hästarna innan hovslagaren skulle komma halv ett. Jag började med att ta in Feeri och hon skakade för att hon frös :( Hon va själv i stallet uppbunden och hon kunde inte stå stilla... Hon bajsade massa gånger för att hon var stressad och så tänkte hon ställa sig flera gånger så mamma var tvungen att stå vid henne hela tiden... Sen gick jag med henne några varv på banan innan jag skulle hoppa upp och redan då sparkade hon med bak och höll på. + att det blåste och spöregnade... Hon kunde knappt stå still när jag hoppade upp men jag kom upp iaf och sen fick mamma leda henne när jag red några varv för jag trodde hon skulle ställa sig flera gånger så som hon höll på. Hon var lugnare efter att jag ridit. Då fick hon stå inne med fleecetäcke och äta. 
 
Så hämtade jag Fargo och gjorde iordning honom och sen gick jag några varv med honom innan jag skulle hoppa upp och han var också spänd och så... Så jag tänkte att det här kommer ju inte gå bra. Jag hoppade upp och sen gick mamma med i början men han var snäll så jag red ett skrittpass idag. Lite volter och skänkelvikningar och han var riktigt fin i formen och så även fast det regnade och var kallt. Så Fargo var duktig iaf! Jag hade tänkt trava mycket idag men pga av vädret och så så får vi göra det en annan dag men det är alltid bra att träna skritten också! Sen kom hovslagaren och Feeri blev av med brodd och snösulor äntligen! Hästarna fick stå inne resten av dagen sen för det kändes onödigt att släppa ut dem i regnet när dem precis torkat och blöta ned ett till täcke.
 
Ikväll ska jag äntligen bara få ta det lugnt och göra ingenting! Ska nog kolla en del avsnitt av The Hills och kanske nån film. Hoppas det är mat om en stund också. Imorgon är det hoppning på Åby som gäller och jag hoppas att jag får rida Saphire. Hon är så rolig att hoppa för hon är så pigg och bara drar sig mot hindrena :) Hoppas det går bra iaf!
Sen blir det stallet på kvällen och hästarna ska få vila så vi ska bara göra boxarna.
 
Feeri igår <3 Hon är så himla snygg!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback