HOPPTRÄNING x2

Började med Fargo. Han var väldigt avslappnad och lugn hela passet. Vi red över bommar och hoppade små kryss och ett plank. Han slarvhoppade några gånger över kryssen för han kliver mest över. Han är lite lat så han tyckte inte det var tillräckligt högt för att hoppa. Sen skulle jag hoppa plank och då stannade han typ 3 meter innan för han var rädd för det. Men då red jag runt det några gånger och sen hoppade han det jättefint! Fick mycket beröm av Niklas så det var kul :) Han tyckte att han hade musklat på sig och va mycket lugnare och finare. 
 
Sen red jag Feeri. Skrittade och travade på en volt över två bommar. Hon var pigg som vanligt och började backa några gånger och sparka för att hon har så mycket energi. Men efter mycket övergångar och lite lydnad så var hon mer avslappnad. Travade sen över bommar och små kryss och gud vad hon hoppar. Jag tycker att hon hoppade jättefint. Sen hoppade vi även plank och hon hoppade på första försöket, det trodde jag faktiskt inte att hon skulle göra men hon var så duktig så! Hon är så töntig av sig i vanliga fall... 
 
Men jag är nöjd med båda hästarna och tycker att dem skötte sig super! Detta är ju bara igångsättning också så vi tog det lugnt och fint idag. Ska bli fler träningar. Imorgon blir det uteritt!
 
Finisarna idag! <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback