LYDNADSTRÄNING MED FEERI

Igår när jag red Feeri var hon verkligen dum. Hon ville inte ens gå fram i skritt utan att börja backa och sparka... Men sen tog jag ett spö och använde på rumpan när hon började dumma sig och då blev det bättre. Sen va hon fin i traven efter en stund också. Idag red jag henne igen för att öva lydnad  och se hur hon uppförde sig idag. Hon gick fram bra i skritten och stannade bara några enstaka gånger och då använde jag spöt och sen stanna hon inte nåt mer. Men hon var sjuuukt stark idag :( Hon drar upp huvudet och tar tag i bettet... Sen travade jag och i börjar kör hon någon egen gångart men efter kanske 10 minuter trvade hon normalt och ganska lugnt och fint. Jobbade över 3 bommar hela tiden i både skritt och trav och det gick bra, hon hade full koll på dem. Hon var helt dyngsvettig efteråt men hon var faktiskt fin i slutet. Men hon kändes väldigt stark hela passet och då blir det att jag är hård i handen när jag borde vara mjuk men om jag lättar så springer hon ju fortare så vad ska man göra då? Ha ett starkare bett?
 
Använde Bemer igår och idag så får vi se om det känns någon skillnad snart. Knoppade även hennes man och det gick sådär... Ska knoppa Fargos man imorgon för den är lite tunnare och lättare och så ska jag träna på att visa häst vid hand med Feeri. Förutom det så får hon vila imorgon. Hon har gått ganska hårt nu i 2 dagar + attjag behöver plugga till på fredag... I helgen kanske jag ska prova att hoppa nåt/några hinder med Feeri igen :) Nu ska jag gå och lägga mig. Redovisning på biologin imorgon bitti + att jag måste gå upp och duscha...
 
Men först måste jag kolla ett avsnitt av GG ;)
 
Här hade Feeri sparkat mig med broddar... Inte så skönt faktiskt
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback