SAPHIRE, FEERI & FARGO

Igår hoppade jag Saphire på åby. Vi red på stora utebanan och hon var tyvärr väldigt tittig så jag kunde inte hoppa på hela banan utan fick hålla mig på en del. Hon bara kastade sig åt sidorna och typ drog lite ibland... Men hon hoppade jättefint annars och vi hoppade en oxer på 75-80 cm. Hon var väldigt fin i början och gick i form och kändes så mjuk. Mamma hämtade mig när jag slutat så åkte vi till Hööks och Citygross. Jag hittade ett par snygga chaps på Hööks som jag fick då mina gamla är trasiga, tack mamma! Sen köpte vi hästfoder på Citygross.
 
På kvällen fick Feeri en grundbehandling med "Bemer Vet" som behandlade hela kroppen och sen en behandling på rumpan. Idag ska hon bli behandlad igen men på ett specifikt ställe men jag kan inte bestämma mig var... Vänster framben där hon varit halt? Ryggen? Rumpan? Åhhh, hjälp mig! Sen red jag Fargo och han kändes jättefin men i vänstervarv i trav på böjt spår så nickade han väldigt mycket och "slängde" ut höger framben på nåt konstigt sätt... Men det va inte i höger varv eller på rakt spår. Det var tråkigt att han var så för han kändes så fin och mjuk annars :( Vi ska longera honom idag och hoppas han går bra då! Jag tror att han kan ha halkat i leran i hagen och sträckt sig.
 
Idag ska jag iaf rida Feeri, skritta och trava tror jag. Jobba mycket på böjda spår och mjuka upp henne i båda sidor. Hoppas att hon kanske är lite lugnare för "Bemer" kan även ha en lugnande effekt på heta hästar vilket hon är. Sen blir resten av dagen att plugga biologi och hästkunskap.
 
Älsklingarna <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback