FYLLER I DET NI MISSAT

Har legat hemma och varit sjuk de senaste dagarna så har inte haft något roligt att blogga om. Feeri vilade tisdag och onsdag. Sen har hon fått jobba för hon kan inte stå länge för hon blir så fruktansvärt pigg... Även fast jag är sjuk så måste Feeri ändå ridas. I torsdags red jag henne på banan i skritt och trav, det gick sådär. Hon var lite hård i munnen. Men skrittade av på körslingan och hoppade ett kryss en gång. det var kul :) Igår skrittade mamma och jag hela körslingan och sen hoppade jag samma kryss ca 10 ggr. Första gången var hon klantig och drog med sig bommarna med bakbenen men gångerna efter det så hoppade hon HÖGT. Hon drog av en bit av kastanjen på ena bakbenet så hon har ett litet sår där men det är ingen fara med det. 
 
Idag tömkörde jag henne ganska länge i skritt. Hon fick jobba igenom hela kroppen och hålla rätt form hela tiden. Även jobba igenom högersidan som hon tycker är lite jobbigt men det gick bra i slutet! Sen hjälpte jag mamma lite när hon red Fargo. Sen fick de gå ut i sin nya beteshage med regntäcken och inatt fick de gå in för vi visste att det skulle regna typ hela natten. Tur att vi tog in dem för de åskade ju länge ikväll. Men sen ska de fortsätta gå ute på bete en stund till enda tills det blir för dåligt väder och för kallt. 
 
Imorgon hade jag tänkt att jag skulle banhoppa med Feeri men jag skulle tro att det är jättemycket vatten på banan så man kanske inte får rida där men jag hoppas att det inte är så! Jag behöver verkligen hoppa henne för vi ska hoppträna på fredag och jag måste hoppa henne nån gång innan för annars kommer hon vara galen... Jag tror inte jag kommer hinna i veckan :( Men vi får väl se hur det ser ut när vi kommer till stallet imorgon.
 
Och vet ni en annan sak? Jag har övningskört 3 gånger nu och senaste gången så körde jag från stallet till asfaltsvägen som kanske är ca 1 km långt och jag växlade och allt! Är man kung eller? ;) Det var mörkt ute dessutom...
 
Nästa vecka har jag specialvecka i skolan och då ska vi va på Skogslotten hela veckan... Mån+tis ska vi göra alla prover vi kommer göra på hästskötarexamen och det är skitjobbigt och jag kommer typ inte ihåg nåt... Sen ska vi ha temporidning i skogen och då kommer jag dö och så ska vi terränghoppa och det tänker inte jag göra. Så det ska bli kul... Vi ska även sova där tors-fre... Fatta vad kul för mig att bära på 1000 grejer på tåget och bussen, i onödan liksom. Nä jag känner mig inte så peppad på nästa vecka alltså. Vi brukar ju få göra roliga saker, som att hoppa för Lotta Björe :( Dessutom har jag värsta hostan och är fortfarande snorig.
 
Det blev ett väldigt uppmuntrande inlägg det här alltså, jag är allmänt pepp på livet just nu om ni inte räknat ut det... 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback