GALOPPFILM & SJUK...

Igår red jag Feeri på banan och det blev galoppträning. Från början så tänkte jag bara rida igenom henne lite i skritt och trav men hon var så himla pigg så det blev galoppträning istället. Jag gjorde fattningar i hörnen på långsidorna. Det var enklast för Feeri att göra det i skritt eller från halt så det gjorde vi. Hon var ganska duktig men det märktes att det var ett tag sen vi tränade galopp på banan för hon tyckte det var lite svårt att hålla reda på benen. Men hon kämpade på bra och var väldigt svettig efteråt.
 
Idag blev jag hemma från skolan för jag kände att jag inte skulle orka. När jag vaknade så hade jag ont i halsen, huvudet, var snorig och hostade... Var i stallet förut bara för att sätta på täcken på hästarna i detta ruggiga väder. Feeri får alltså vila idag. Resten av dagen så har jag legat i sängen och kollat på CSI. Mamma jobbar sent idag så är hemma själv till ca 21.45...Kommer nog spendera resten av dagen i sängen. Ska försöka pallra mig iväg till skolan imorgon. 
 
Någon som har bra förslag på film? Kommentera gärna isf!
 

Kommentarer
Anonym säger:

Bara ett litet tips, om du har en travare som du vill galoppera på är det betydligt lättare att göra de på ett böjt spår (volt) då det är lättare för hästen att balansera sig och hålla reda på benen. För att en häst ska kunna galoppera på rakt spår krävs betydligt mer styrka en på böjt :)

Svar: Ja, jag vet oxå det men hon vill inte fatta galopp på böjt spår. Jag har provat flera gånger men det funkar inte. Därför jag gör på det här sättet. Men tack för tipset ändå :)
Maja Hammarbäck

2015-09-01 | 17:06:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback