TIPS/HJÄLP MED FEERI??

 
Jag har mest bara ett stort problem just nu och det är Feeri. Hon blev ju behandlad med laser och massage för bara en vecka sedan. Första två gångerna jag red var det inget konstigt. Men nu bara sparkar hon och tjurar ihop. Hon vill inte trava, hon blir arg när man kräver något av henne och går knappt framåt. Hon är inte sne bak (bäckenet), inte halt, jag förstår inte vad det är som är fel och jag håller på att bli galen! Hon brukar aldrig sparka så här mycket så jag tror att det är något som är fel, mamma tror att hon bara är tjurig. Jag har känt igenom ryggen, inget konstigt. Vad ska man göra? Ska jag fortsätta rida, bråka med henne, riskera att åka av? Hon kanske bara är jäääävligt tjurig eller så kanske något är fel? HUR ska jag kunna veta det? Om denna häst bara kunde prata så skulle det lösa väldigt många av mina problem...
 
Jag känner att jag har 3 alternativ med Feeri just nu. 1 - Fortsätta som jag gör nu, försöka lösa "problemet" & jobba vidare. 2 - Vi kanske inte kommer längre än det här så låta henne vila, kanske rida ut lite/promenera. 3 - Låta henne åka tillbaka till Skåne till sin uppfödare och vara sällskapshäst resten av hennes liv. 
 
Om jag ska vara helt ärlig och berätta vilket alternativ jag vill välja idag så är det nr 3. Efter jag hade ridit henne idag så va jag så arg, frustrerad och ledsen. Utveckligen med Feeri går bara baklänges och har gjort jag vet inte hur länge. Jag har haft henne i 4 år & 2 månader, lagt ner så mycket tid, energi och pengar och vart har vi kommit? Ingenstans. Helt ärligt så skämms jag. Och jag tycker inte att det är roligt längre för jag får inte ut något av det. Jag vill verkligen köpa en ny häst som jag kan utvecklas på och ha roligt med men jag har inte råd. Så antingen får jag lämna tillbaka Feeri, vara utan häst ett tag och spara pengar för att kunna köpa en ny eller ha kvar Feeri som nästan är oridbar bara för att jag vill ha en häst. Problemet är bara att jag älskar Feeri så mycket att jag vet inte om jag någonsin kan lämna bort henne. 
 
Så... Någon som har några tips om Feeri? Vill prova att rida henne? Ni får JÄTTEGÄRNA för jag har slut på idéer. 
 

Kommentarer
Emelie a säger:

Tycker du ska fortsätta med henne och tuta och köra. Ställ inte så höga krav först och ställer du höga krav, gör det i en kort stund först. :) eller så jävlas du lika mycket med henne om hon bara tjurar.

2016-07-18 | 07:19:53
Bloggadress: http://gylleboannika.blogg.se/
Emma Norlund säger:

Åh jag hade gärna provat henne ☺️ Synd bara att jag har en bit att åka jag är ingen expert på hästar som krånglar men Mirran höll på precis så när jag började rida henne.
Jag ska försöka ta mig till duveholm nångång den närmaste tiden o få hjälp med saga av Jonny o lida :)

2016-07-18 | 09:04:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback