FRE, LÖR, SÖN & MÅN

Fredag: Hoppträningen gick bra. Feeri börjar verkligen lyssna bra nu och vi hoppade en tvåkombination i galopp med sista hinder som oxer på ca 60 cm. Jag är väldigt nöjd!
 

Lördag: Vi va i stallet 9.30 då mamma red lektion kl 10. Sen red jag Feeri på banan i skritt trav OCH galopp! Galopperade några gånger på långsidorna i båda varven. Feeri fattade galopp direkt och kändes stabil. Så himla duktig! Sen red jag på bron och genom vattengraven som antagligen kommer vara med på tävlingen på söndag. Jag och Feeri ska nämligen tävla i bruksridning på söndag!! Juste, hästarna va ute första natten i fredags.
 
Söndag: Mamma och jag va i Norrköping och kollade på Norrköping Horse Show i några timmar. Vi såg 130-klassen och 145-klassen. Sedan var vi även och kollade i montrarna och mamma hittade ett vinrött set med schabrak och huva från Glen Gordon. Det var skitfint! Va rea på det så de kostade 450 :- istället för typ 800 :-. Så det köpte vi till Feeri! :D Hon kommer va så himla snygg i det! Tänkte kanske ha det på tävlingen :) Vi kom till stallet på kvällen och då longerade jag Feeri lite för att se hur hon gick. Hon gick lite konstig med höger fram precis innan jag skulle hoppa av i lördags... Hon gick inte helt bra när jag longerade heller :(
 

Måndag: Skolmästerskap i ridning på Hageby hela dagen. Vi ettor mot tvåorna och treorna. Jag hade valt att hoppa med Vulfa 60 cm. Vi red felfritt och det kändes helt okej. Va tvungen att bryta av till trav några gånger för att fatta rätt galopp. Våran klass vann iaf ! :D Vi fick en stor pokal och äran såklart. Va hemma till kl 16 och då slängde jag mig in i duschen då jag skulle på ett informationsmöte om mitt sommarjobb kl 17. Mötet tog ca 30 min så va hemma strax efter 17.30. Åkte sen till stallet och packa lite hösilage och bytte hage på hästarna och flyttade deras vattentunna. Feeri fick vila.
 
Idag, tisdag: Blev hemma från skolan idag då jag har haft huvudvärk hela dagen och har fortfarande. Ska till stallet snart. Ska kolla hur Feeri går idag och jag hoppas verkligen att hon är bra! Att det bara va en sträckning eller överansträngning. Vill ju inte missa hoppträningen på torsdag eller tävlingen på söndag... :'( När vi kommer hem från stallet ska vi äta jättegod mat då Matilda fyller år imorgon men vi hinner inte fira henne då.
 
Imorgon är det examination i körning på Skogslotten. Vi ska köra ett dressyrprogram som jag måste lära mig idag och jag ska köra en shettis som heter Skrållan. Sen torsdag och fredag är jag ledig från skolan. Är som sagt hoppträning på torsdag istället den här veckan. Miley Cyrus på fredag!! Tävling på söndag :D Hoppas bara att Feeri är bra nu. Ber till Gud!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback