SNART SOMMARLOV!

Jag vet att jag inte har bloggat på ett tag men jag har inte orkat faktiskt. Jag har haft tid men jag har inte haft någon lust. Men nu vill jag! Jag har gjort klart ALLA uppgifter i skolan nu så jag är typ klar för sommarlov, sååå himla skönt!!
 
I helgen var mamma och jag i Nyköping på PS of Sweden och då köpte vi ett High Jump Revolution till Feeri :D Tyvärr så passade inte en rem så jag har skickat efter en annan storlek på nosplattan så när den kommer så ska vi prova tränset! Det ska bli så spännande att rida med det och se om det känns någon skillnad + att det är så snyggt. Vi köpte färgen Chestnut för det var den som var billigare men jag tror att det kan bli riktigt snyggt på Feeri! När jag bara har svart utrustning så syns den ju knappt så nu kommer tränset synas iaf ;) Tänkte köpa bruna benskydd också så då matchar benskydd och träns :) Tror hon blir ännu snyggare med lite brunt.
 
Annars har jag ridit Feeri och Fargo lite grann. Feeri har fått gå en del i skogen och på banan. Har inte hoppat på ca 2 veckor nu. Hon har varit så stark i munnen så jag har köpt ett 2-delat pessoabett som jag rider på nu och det funkar utmärkt. Hon börjar även bli lugnare så nu går det att trava normalt utan att hon bara trippar så det är väldigt skönt! Jag tror även att hon börjar muskla på sig lite nu, iaf halsen. Fargo har jag ridit också och senast jag red honom så försökte jag fatta galopp från skritt och det gick nästan, han förstår vad han ska göra men han har lite svårt att inte trassla ihop benen. I slutet blev han lite för taggad så när jag fattat galopp så hoppade han rätt upp och gjorde ett luftsprång och sen sparkade han bakut. Så efter det skrittade vi av ;) Ville ju inte åka av, haha. Feeri fyllde 18 i lördags och Fargo 17 i måndags.
 
Förra helgen var mamma och jag på NIHS och kollade på finalerna i 140- och 150 cm och det var kul. Det var där vi köpte pessoabettet också. Det är alltid kul att kolla på lite större tävlingar med mycket fina hästar.
 
Jag är färdig med allt så jag får gå hem nu. Skönt att komma hem kl 14 :)
 
Ikväll ska jag rida Feeri, rida ut eller på banan, beror på vädret och hur mycket det blåser. Vi är inte så förtjusta i blåsten ;)
 
Så här ser tränset ut som Feeri har fått! Snyggt va?
 
 
ÄNTLIGEN JUNI!
Från NIHS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback