FLÖG ÅT HELVETET

Började dagen med att åka tåg 6.50 ju. Bussen till åby gick 7.45. På fm kollade jag på dressyren och innan lunch tog jag in Saphire och borstade henne. Sen åt jag och sen hjälpte Julia mig att göra klart Saphire medans jag gick banan. Banan var ganska "enkel", inga krångliga vägar eller så så det kändes bra. Så satte jag upp på Saphire och hon kändes bra på framridning, lugn och lydig. Jag var mest rädd att hon skulle vara så tittig som förra veckan men det var hon inte alls. På framhoppningen kändes hon superfin verkligen och allt stämde. Sen in på banan, gick runt lite överallt och hon var inte rädd för nåt. Det va bara när ekipaget innan mig var klar och dem applåderade som Saphire studsade lite och blev lite "busig" men annars var det ingenting...
 
Sen fick jag startsignal och hoppade 1:an och det gick super bra och vägen mot 2:an gick bra och hon blev inte rädd för nåt och sen några meter innan 2:an så sparkar hon bakut jättehögt verkligen och drar ned huvudet och sen drog hon åt sidan så jag åkte ju rätt ned i backen. Landade på min vänsterarm och tappade luften. Fick typ panik för jag inte kunde få luft men efter en stund kunde jag andas. Jag hoppade inte upp på Saphire igen för det var en efter mig som skulle hoppa henne men hon flög också av... Jag vet inte vad det var med henne idag! Hon var så fin innan och så helt plötsligt världens spark...? Så jävla irriterande också, kom ju bara över 1:a hindret liksom... Det som kändes så bra.. :( Aja, har varit väldigt öm i armen hela dagen och den är svullen enda ned till handen... Får se hur den ser ut imorgon. Är lite stel i nacken också.. Gissar att jag kommer ha jävligt ont imorgon när jag vaknar...
 
Fick iaf skjuts hem av en tjejs syster i klassen så jag hann med tåget så jag kom hem kl 16, skönt. Kom till stallet vid 17.30 och då började jag med att skritta Feeri rundan runt med Jenny & Preben som sällskap, det var mysigt i solen och Feeri behövde det efter hoppningen igår. Så var mamma snäll att hjälpa mig en del med boxen så jag behövde bara mocka. Idag är det även min och Feeris 3-års dag ♥ Underbara häst, jag älskar dig ♥
 
Lite bilder från dagen
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback