"what doesn't kill you makes you stronger" - sant?

Funderat lite över detta uttrycket, "what doesn't kill you makes you stronger". Vilket betyder på ett ungefär "det som inte dödar dig gör dig starkare". Tror ni att det stämmer?  Om man har blivit sårad för många gånger, blir man starkare då? Borde man inte bli svagare? 
 
Själv har jag blivit sårad ganska så många gånger kan man säga. Nu behöver ni inte tänka att åhh vad hon tycker synd om sig själv, för ni har INGEN aning om vad jag har gått genom. INGEN! Även om jag skulle berätta varenda liten detalj så skulle ni inte förstå min känsla. Så snälla säg inte, jag förstår dig. För det gör ni inte. 
 
Jag har gått genom ganska så mycket de senaste åren och har även blivit sårad om och om igen. Jag har förlorat många vänner (om inte alla), förändrats och så vidare. Vännerna försvann nog p.g.a att jag drog mig undan och var mest ensam. Tror de flesta tyckte att jag blivit konstig eller knäpp typ. Men det har jag inte, lovar! Jag har bara mognat en hel del och lärt mig vissa saker. Som t.ex. lita inte på vem som helst så man blir sårad. Dessutom så ser jag rätt genom personer och har märkt att många är väldigt falska. 
 
Och jag HATAR falska människor så därför är jag nog ganska mycket ensam. Säger inte att jag är en ängel men jag är en bra människa, det kan jag lova. Ingen är ju perfekt (förutom Justin Bieber). Ja, det här inlägget flöt ju iväg, men men.. 
 
Därför älskar jag Justin så mycket. Han står alltid upp för en och sviker aldrig. Han är nog den bästa människan på jorden. Jag förstår verkligen inte människor som "hatar" honom. Vet ni vad han har gjort i sitt liv? Vet ni ens någonting om honom? Eller är det bara "coolt" att hata honom? Seriöst, väx upp. Han är lika mycket människa som alla andra. Även om ni inte gillar honom så förtjänar han RESPEKT!
 
Jag tror inte en människa blir starkare av att bli sårad. Man blir svag, för en stund iaf men det finns ju alltid något att leva för eftersom man fortfarande är kvar här så jobba för det istället. Tänk på det du älskar och bevisa för falska människor att du är bättre än dem! Va stark och tro på dig själv, det förtjänar du. Strunta i vad andra tycker. Va dig själv!
 
#BELIEVE 
#NEVER SAY NEVER
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback