STALLET

Är i stallet just nu. Har fixat boxen och ridit. Vi håller på att fylla på strö nu och sen ska vi ta in hästarna och åka hem. Jag red Feeri som Lotta sa att jag skulle (dressyrtränaren) och det gick helt okej! Väldigt annorlunda mot när jag brukar rida som vanligt men det är ju en vanesak :) 

När jag red för Lotta i lördags så jobbade vi bara på volt. Feeri sparkade bakut nästan hela tiden för hon tyckte det var jobbigt. Jag jobbade henne på halvlång tygel hela passet och kramade mycket i tygeln för att hon skulle gå i låg och lång form. Hon behöver nämligen stärka upp sin överlinje. Men Lotta tyckte att jag hade en jättefin häst och att jag var ett jätteduktig ryttare och hon sa att hon inte tyckte jag var för tung för Feeri för att jag är så pass duktig :D hon sa även att om jag rider henne på banan och jobbar så som vi gjorde på lektionen så kommer hon stärka sig och det ska jag göra 3 dagar i veckan, longera/tömköra 1 dag och uteritt 1 dag. Så jag har gjort ett schema! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback