RIDLEKTIONER x3

Idag kom jag hem från skolan kl 17. Åt, bytte om och åkte till stallet. Först fixade jag Feeris box och sen hämtade vi hästarna. Jag ryktade Feeri och smörjde med arnika på bogen och hjälpte mamma att linda Fargo. Sen gick vi en liten sväng, jag gick med Feeri (i kedjegrimskaft den här gången) och mamma gick med Fargo som var sadlad och tränsad. När vi kom tillbaka till stallet så släppte jag in Feeri i sin box och sen hoppade jag upp på Fargo och red honom. Jag var ganska nervös för att rida honom sen vi gick omkull för en vecka sedan men det gick bra. Han jobbade på bra i skritten och vi gjorde det bästa av traven! Han lyssnade bra iaf.
 
Imorgon i skolan är det Hageby som gäller och jag ska rida dressyr på Kalle <3 Tyvärr hade de sålt Vulfa :( Men jag gillar Kalle! Han är en storhäst på ca 170-175 cm och ung. Han är ganska grön men väldigt rolig att rida. Jag tycker om såna hästar :) Så det ska bli kul! Vi ska va på Hageby på fredag också och då ska jag rida Kalle igen dressyr för Nina Bengtsson (båda dagarna).
 
På kvällen imorgon ska jag rida privatlektion på Fargo för Niklas, bommar/hoppning. Det ska bli kul men är lite nervös också. Fargo har ju lite humör och han kan flippa ur... Men det ska nog gå bra :) Lägger upp en bild på Fargo från idag när han hade matchande gröna lindor och schabrak från min mobil sen.
 
Nu ska jag äta lite chokladpudding och dricka lite pepsi max och kolla på pll innan det är dags att sova!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback