ALLT GÅR I ETT

Hopptränade Feeri på fm för Niklas. Hon kändes nästan lika lugn och fin som igår. Red en övning på en båge som var riktigt svår. Först skulle jag trava mot en upphöjd bom och skritta över den, sen trava över ett kryss som sen blev ett räcke på 60 cm och sen skritta över en upphöjd bom igen så det blev som ett S. Det var riktigt svårt. Sen la vi till ett räcke som sen blev en oxer på 60 cm på långsidan efter bågen och sen fortsätta och skritta över en upphöjd bom på kortsidan och sen hoppa ett kryss som sen blev ett räcke på 60 cm på nästa långsida. Första gången jag skulle hoppa krysset så vägrade hon och det var nästan så jag hade kunnat ramla av, haha, även fast det gick i slowmotion. Men jag tror hon gjorde det för att det låg en markbom som var ganska mycket utdragen på varje sida och då blev hon lite osäker. Men sen hoppade hon när jag var mer bestämd! Jag måste rida mer bestämt och aktivt mot hinder om jag känner att hon bromsar in. 
 
Men jag är nöjd med lektionen och Niklas hjälpte mig även att lägga upp en plan inför P&J nästa helg. Sen kom en veterinär ut och kollade på Fargos öga. Det var iaf ingen skada på hornhinnan, han hade troligtvis bara skrapat sig lite på ögat. Han fick ögonsalva som han ska få i 1 vecka. Vi kom hem från stallet vid halv ett tror jag. Tog det lugnt ett tag och sen åkte vi och solade solarium. Sen en sväng till affären, tillbaka till stallet för att lägga salva i Fargos öga. Sen släppte mamma av mig hos Matilda och så åkte vi och handlade lite och sen köpte vi pizza. Kollade film hemma hos henne på kvällen och nu är jag hemma i sängen. 
 
Imorgon ska jag rida ut med Johanna och Bellman på fm. Sen hem och duscha och packa. Sen åker vi mot Skåne på em och på vägen stannar vi i stallet och fixar Fargos öga och pussar på hästarna såklart. Framme i Skåne imorgon kväll någongång och sen 4 hela dagar där förhoppningsvis. Vi ska göra lite saker och ha semester :) När vi kommer hem ska jag tagga om till P&J och träna Feeri! 
 
Feeri visar att hon kan hoppa högre ;) ♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback