HELGEN

Igår så fick Feeri gymnastikhopppa lite. Jag hade 3 st kryss som var studs och på andra sidan banan hade jag lagt ut 7 st bommar som jag skrittade och travade över. Feeri var sjuuukt taggad. När jag skulle trava så sparkade hon bakut säkert 15 gånger... Det var 2 veckor sedan vi hoppade så liite för lång tid alltså... Jag MÅSTE hoppa lite minst 1 gång i veckan för annars blir hon gaaalen. Men iaf, det gick bra att skritta över bommarna. När jag skulle trava så snubblade hon lite men det gick ganska bra. Med studsen så började jag med ett kryss, sen la jag till ett till och till sist så det blev totalt 3 st. Det var ju ett tag sen vi hoppade studs så gjorde såhär för hon skulle komma ihåg hur man gör. När hon väl kom ihåg, då jävlar gick det undan ;) Hon var duktig med studsen! Så jag är nöjd med gårdagens ridning.
  
 
Idag har jag tagit det lugnt mesta delen av dagen för jag har ont i halsen och är förkyld :( Men på kvällen red jag Feeri runt körslingan med Fargo som handhäst. Mamma gick med och tog Fargo i slutet för jag och Feeri galopperade i en backe :) Det var roligt! Ikväll gick mamma och jag en sväng med hundarna och sen har jag duschat. Nu ska jag lägga mig i sängen och kolla på CSI tills jag somnar. Sover så himla dåligt när man har ont i halsen och är förkyld... Tur jag bara går 8.30-11.15 imorgon. Det blir stallet på em. Vet inte vad Feeri ska göra än, vi får se. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback