22 DECEMBER 2015

Det var längesen jag var här... Det har faktiskt gått en hel månad. Sjukt vad tiden går fort! Det har känts konstigt att inte blogga då jag har gjort det i flera år men nu är jag kanske tillbaka igen. Jag har känt att det har varit lite mycket senaste månaden både i skolan och med andra saker. Jag har nånstans på vägen insett att jag behöver jobba lite (eller mycket) med mig själv och mina "problem". Så istället för att blogga så har jag lagt ned tiden på mig själv och viktigare saker. Och det är så skönt med lov nu för sista veckan var kaotisk med stress för min del och jag mådde verkligen inte bra av det. Nu kan jag släppa allt med skolan ett tag och bara slappna av. 
 
Jag har börjat träna mer och försöker vara hälsosammare. Än så länge har jag gått ner 10 kg och det är väl nånting iaf. Ännu en bra grej med att ha lov är att jag hinner träna ännu mer än vad jag gör i vanliga fall. Jag tycker att det är kul att träna och jag älskar att känna mig stark. Så det är något jag tänker fortsätta att göra!
 
Ni kanske undrar hur det går med Feeri? Just nu är vi inne i någon period där det känns lite hopplöst. Tränar samma saker och försöker komma framåt i utvecklingen men just nu står det ganska stilla... Fast hon har blivit mycket mjukare i högersidan och jag försöker verkligen få henne lösgjord. Det som sätter stopp just nu är hennes humör. När hon dummar sig och jag säger till henne så blir hon såå tjurig. Hon har stegrat och varit lite i luften. Sen tar hon inte min skänkel så jag ska prova med sporrar nu och se om det hjälper. Hela den här grejen kan va för att hon brunstar men det är konstig för hon har aldrig blivit såhär förut när hon brunstat. Jag hoppas att det går över snart iaf. Hon ska klippas och bli fin (finare) förhoppningsvis den här veckan! 
 
Sjukt att det är julafton om bara några dagar. Har verkligen ingen jul-feeling iår. Känns typ som att det är oktober ute. Fast jag tycker inte att jul känns så roligt längre... Radion har spelat jullåtar i hundra år känns det som vilket jag verkligen har tröttnat på och hela grejen med julen känns bara jobbig på nåt sätt. Jag tycker att det är jobbigt och tråkigt att köpa julklappar, dock älskar jag att få julklappar. Visst det är god mat och Kalle Anka men sen är det liksom inget mer roligt (förutom julklapparna då). Efter Kalle Anka så känns det som vilken annan dag som helst. Inte är det någon snö ute heller. Alltså det är verkligen inte så att jag är som Grinchen eller så men julen är lite överskattad tycker jag nog. Fast ändå lite mysigt. Ni kanske fattar vad jag menar?
 
Jag bloggar väl nästa gång som jag känner för det! Så länge så får ni ha det så bra och god jul & gott nytt år på er om vi inte hörs innan dess! Kram ♥
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback