HALT HIT OCH HALT DIT

Skriver bara lite kortfattat om de senaste dagarna. I fredags skrittade jag ut båda hästarna, red Feeri och hade Fargo som handhäst. Det gick bra! Men när Feeri kliver på ojämnt underlag med v fram så haltar hon till rejält 1-2 steg... Är det nåt att vara orolig för? Hon haltar aldrig annars när jag rider på volt, galopperar eller hoppar...
 
Igår red jag Feeri på banan och övade på övergångar och lydnad. Jag skrittade mycket i början på kort tygel och sen travade jag väldigt korta sträckor och sen gick ned i skritt igen. Jag ville att hon skulle trava lugnt och inte trippa och inte bli stark i munnen. I slutet lyckades vi. Travade en halv långsida och genom ett hörn i båda varv utan att hon började trippa eller bli stark i munnen. Annars vill hon gärna börja galoppera i hörnen. Skrittade runt stallet innan jag red på banan och när jag var färdig så red över 1 timme igår. Mamma och Fargo var med som sällskap.
 
Idag vilade Feeri och jag red Fargo. I skritten var han fin i formen, lite spänd och tittig. I traven var han otroligt fin i formen och lydig men inte 100 fräsch tyvärr. Vet inte vad det är med honom så det är väldigt tråkigt. Han får nog vila några dagar nu. 
 
Ikväll ska jag ta det lugnt, kolla Saw 6 med Matilda (vi har sett alla innan) och sen kolla Gossip Girl. Imorgon är det Åby och då ska vi lära oss om tappsko, praktiskt och teoretiskt så ingen ridning. Vet inte vad jag ska göra med Feeri imorgon.
 
Kolla vad biffig Fargo börjar bli! Jag ser lång ut på honom på bilden men det ser inte ut så i verkligheten så jag vet inte varför det ser konstigt ut, haha.
Feeri igår, snyggaste!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback